شنبه، 1 اردیبهشت 1403

همه افراد جامعه تحت پوشش بیمه اجباری قرار می گیرند

همه افراد جامعه تحت پوشش بیمه اجباری قرار می گیرند
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از تحت پوشش بیمه اجباری قرار گرفتن افراد بر اساس برنامه ششم توسعه خبرداد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پوشش بیمه اجباری برای تمام آحاد مردم اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه همه افراد باید تحت پوشش بیمه اجباری قرار گیرند و این قانون برای همه آحاد جمعیت ایران اجباری است.

وی افزود: برای تحت پوشش بیمه اجباری قرارگرفتن، ارزیابی وسیع به وسیله وزارت رفاه باید انجام شود تا افرادی که فاقد توانایی پرداخت حق بیمه سلامت هستند به طور رایگان تحت پوشش بیمه اجباری قرار گیرند و حق بیمه این افراد از سوی دولت پرداخت می‌َشود.

وی تصریح  کرد: بر اساس آئین‌نامه مردم ۴۵ روز فرصت دارند تا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به تحت پوشش بیمه اجباری قرار گرفتن خود اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیا ن کرد: اگر افراد جزو دهک گروه‌های یک، دو و سه باشند از پرداخت حق بیمه اجباری معاف می‌شوند و افرادی که جزو دهک چهار هستند باید نیمی از حق بیمه خود را پرداخت کنند.

 

موهبتی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها حدود ۱۰ درصد مردم فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای هستند و تحت پوشش بیمه اجباری قرارگرفتن از هفته بیمه سلامت آغاز می‌شود. در این زمینه تمامی زیرساخت‌ها از طرف ما فراهم شده و وزارت رفاه تلاش کرده است تا از طریق وب‌سرویس اطلاعات استحقاق‌سنجی را در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار دهد.

سایت منبع

انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.