جمعه، 10 فروردین 1403

متخصصین بیهوشی در ایران از درآمد کمتری نسبت به سایرکشورها برخوردارند

متخصصین بیهوشی در ایران از درآمد کمتری نسبت به سایرکشورها برخوردارند
رئیس انجمن آنستزیولوژی و مراقبتهای ویژه ایران ضمن تبریک روز جهانی بیهوشی به تمامی فعالان این حوزه گفت: متخصصان بیهوشی در نظام سلامت ایران از سختی کار بیشتر و درآمد کمتری نسبت به سایر کشورها برخوردارند.

 

دکتر علیرضا سلیمی رئیس انجمن آنستزیولوژی و مراقبتهای ویژه ایران در گفت و گو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به  16 اکتبر روز جهانی بیهوشی ، اظهار کرد: 24 مهرماه  مصادف با 16 اکتبر روز جهانی بیهوشی نامیده شده است که این روز مبارک را به تمامی همکاران، متخصصان و کارشناسان و کاردانان این رشته تبریک و تهنیت عرض می کنم و امیدوارم جامعه بزرگ بیهوشی علیرغم تمام کاستی و مشکلات موجود همچنان با صلابت خدمات خود را به بیماران نیازمند ارائه کند.

وی با بیان این که 5 هزار متخصص بیهوشی از مرزها تا مرکز پایتخت در بیمارستان ها و مراکز درمانی مستقر بوده و به ارائه خدمات در نظام سلامت مشغولند، افزود: متخصصان بیهوشی عضوی از تیم سلامت هستند که خدماتشان کمتر دیده می شود در حالی که کارهای سختی را انجام می دهند و از جایگاه و ارزش بالایی در چرخه سلامت برخوردارند.

وی با تاکید بر این که کارهای کلیدی در چرخه درمان بیماران بر عهده متخصصان بیهوشی است، ادامه داد: مراقبت های ویژه، احیای قلبی و  عروقی، کنترل دردهای حاد و به طور کلی برخورد با بیماران بدحال از جمله خدماتی است که این گروه ارائه می دهند اما کمتر کسی از فعالیت های این گروه زحمتکش مطلع است و بسیاری از بیماران هنوز نمی دانند که خدمات یک متخصص بیهوشی صرفا به اتاق عمل ختم نمی شود.

معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی ضمن تشکر و قدردانی از تلاشهای متخصصان بیهوشی در سراسر کشور بیان کرد:سازمان نظام پزشکی به جایگاه والایی که متخصصان بیهوشی در نظام سلامت دنیادارند به خوبی واقف است و استاندارد خدماتی که در نظام سلامت ایران توسط این گروه از همکارانمان به بیماران ارائه می شود مطابق با استانداردهای کشورهای پیشرفته است و ضمن قدردانی از زحمات  این همکاران امیدواریم که دولتمردان و مسئولان ذیربط توجه بیشتری به مشکلات درآمدی و حرفه ای متخصصان بیهوشی در نظام سلامت ایران داشته باشند.

سلیمی تصریح کرد: متخصصان بیهوشی در ایران از سختی کار بالا و درآمد کمتری نسبت به سایر کشورها برخوردارند و به نوعی این رشته مظلوم واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز بهانه ای  است تا از مسئولان مربوطه درخواست کنیم تا به جایگاه و ارزش کاری این گروه از متخصصان توجه بیشتری نشان دهند و با مرتفع نمودن پاره ای از مشکلات آنها در جهت ارائه خدمات با کیفیت تر به بیماران گام های مثبتی بردارند.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.