جمعه، 10 فروردین 1403

مغفول ماندن زیرساختهای گردشگری سلامت در کشور /نیازمند خروج توریسم درمانی از دلال محوری هستیم

مغفول ماندن زیرساختهای گردشگری سلامت در کشور /نیازمند خروج توریسم درمانی از دلال محوری هستیم
عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که توجه به صنعت گردشگری سلامت می تواند درآمد زایی بالایی برای نظام سلامت داشته باشد؛گفت: زیرساختهای گردشگری سلامت در کشور ما مغفول واقع شده و این درحالی است که جامعه پزشکی از توان بالایی در ارائه خدمات توریسم درمانی برخوردارند.

دکتر بهنام عباسیان عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار این سازمان با اشاره به این که در تمام کشورهای توسعه یافته به توریسم درمانی به عنوان یک صنعت درآمد زا نگریسته می شود؛ بیان کرد: پزشکی ایران از توان و ظرفیت بالایی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به گردشگران سلامت برخوردار است اما وجود دلالان و عدم توجه از سوی سازمان های مربوطه موجب شده تا سهم ایران از گردشگری سلامت بسیار ناچیز باشد.

وی افزود: اگر نظام سلامت و در راس آن وزارت بهداشت پایگاههای اطلاعاتی خوبی را در زمینه توریسم درمانی ارائه کند و با همکاری وزارت امور خارجه و سازمان نظام پزشکی اقدام به ایجاد دهکده های سلامت به منظور ارائه خدمات گردشگری سلامت داشته باشد ، می توان درآمد خوبی را به سیستم بهداشتی و درمانی کشور تزریق کرد.

وی با اظهار تاسف از این که وزارت بهداشت شفاف سازی های لازم را در این زمینه انجام نداده است، تصریح کرد: ایران از نظر شرایط اقلیمی و اجتماعی پتانسیل های لازم را در جذب گردشگر سلامت دارد و با ایجاد پایانه های سلامت در مناطق مرزی می توان به صورت قانونمند ، توریسم سلامت جذب کرد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت با همکاری وزارت امورخارجه و سازمان نظام پزشکی به عنوان متولی تعرفه گذاری در عرصه توریسم درمانی می تواند از پتانسیل بخش خصوصی در این عرصه استفاده کرده و با جذب توریسم سلامت علاوه بر نشان دادن ظرفیت و توان بالای پزشکان ایرانی ، مبالغ قابل توجهی را به نظام سلامت تزریق کند.

عباسیان وجود دلالان در عرصه توریسم درمانی را یک آفت دانست و گفت: سازمان نظام پزشکی به عنوان متولی بخش خصوصی می تواند به این موضوع ورود کرده و با همکاری و هماهنگی اداره گردشگری وزارت بهداشت ، مجاری قانونی را برای ورود گردشگران سلامت مهیا کند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.