پنجشنبه، 30 فروردین 1403

نسخه پزشکان با امضاء و مهر آنان مستند می شود/استاندارهای مهر پزشکان اعلام شد

نسخه پزشکان با امضاء و مهر آنان مستند می شود/استاندارهای مهر پزشکان اعلام شد
مدیر کل نظارت سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به آیین نامه استانداردسازی تابلو، مهر و سرنسخه موسسات پزشکی، شاغلان حرف پزشکی و وابسته پزشکی گفت: تمام نسخ صادر شده توسط اعضای سازمان نظام پزشکی بدون مهر فاقد اعتبار بوده و مهر یاد شده باید دارای استانداردهای لازم باشد.

 

دکتر فربد رهنمای چیت ساز مدیر کل نظارت سازمان نظام پزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی این سازمان در خصوص مراحل ساخت مهر پزشکان بیان کرد:  در ابتدا تمام فارغ التحصیلان دانشگاههای علوم پزشکی باید عضو سازمان نظام پزشکی شوند زیرا در غیر اینصورت نمی توانند به طبابت مشغول شوند .

وی افزود: طبق تبصره 2 ماده 4 فصل سوم قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی حتی اگر شخصی از معتبرترین دانشگاه علوم پزشکی نیز فارغ التحصیل شود برای طبابت و پرداختن به حرفه پزشکی باید حتما عضویت سازمان نظام پزشکی را داشته باشد.

وی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی به هر یک از اعضای خود شماره ای منحصر به فرد به نام شماره نظام پزشکی  اعطا می کند که در مورد پزشکان و دندانپزشکان متشکل از یک عدد و در مورد سایر حرف پزشکی مانند داروساز ، ماما، شنوایی سنج و علوم آزمایشگاهی متشکل از یک حرف و عدد است.

مدیر کل نظارت سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: امضای پزشکان و دندانپزشکان و سایر حرف پزشکی از همان زمان عضویت در سامانه نظام پزشکی ثبت شده و می توانند برای خود مهر بسازند.

رهنمای چیت ساز با اشاره به این که نسخه پزشکان با امضا و مهر آنان مستند می شود، اظهار کرد: مهر پزشکان دارای مشخصات و استانداردهایی است که فارغ التحصیلان رشته های پزشکی برای ساخت آن باید موارد قید شده در آیین نامه مربوطه را رعایت کنند.

وی در بیان استانداردهای قید شده در آیین نامه برای ساخت مهر اعضای سازمان نظام پزشکی بیان کرد: درج نام و نام خانوادگی به همراه پیشوند یا پسوند احتمالی ، درج شماره عضویت نظام پزشکی، درج عناوین پروانه طبابت به زبان فارسی و در صورت نداشتن پروانه مطب درج حداقل یکی از عناوین مندرج در گواهینامه یا دانشنامه به زبان فارسی از الزامات است.

وی درپاسخ به این سوال که آیا اعضای سازمان نظام پزشکی می توانند بصورت اختیاری مواردی را در مهر خود درج کنند، گفت: درج عناوین علمی دانشگاهی و نام موسسه ای که پزشک در آن مشغول به طبابت است صرفا برای استفاده در سرنسخه همان موسسه و همچنین درج عناوین فوق به زبان انگلیسی مشروط برآن که نام فارسی آن موجود باشد از موارد اختیاری است که اعضای سازمان نظام پزشکی می توانند در ساخت مهر خود از این موارد استفاده کنند.

رهنمای چیت ساز درج نوع خدمت را در مهر ممنوع دانست و اظهار کرد: درج عنوان رشته ای غیر از رشته مدرج در پروانه مطب حتی بدون ذکر تخصص یا فوق تخصص و همچنین درج عضویت در انجمن های علمی داخلی یا خارجی در مهر طبابت ممنوع است.

مدیر کل نظارت سازمان نظام پزشکی کشور یاد آور شد : درج هر گونه تبلیغات در مهرها ممنوع بوده اما محدودیتی از بابت فونت، اندازه و رنگ جوهر استفاده شده در مهر وجود ندارد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

سعید ﺳﻪشنبه, 23 مهر,1398 08:45
ارسال خدمات سازمان نظام پزشکی از زمان درخواست تا انجام خدمت توسط سازمان نظام پزشکی مرکز ماه ها طول میکشد از قبیل ارسال کارت الکترونیک وکسی هم پاسخگو متاسفانه در مرکز نیست