جمعه، 10 فروردین 1403

آسیب به سلامت جامعه از سوی افرادی که عضو جامعه پزشکی نیستند

آسیب به سلامت جامعه از سوی افرادی که عضو جامعه پزشکی نیستند
رییس کل سازمان نظام پزشکی خواستار برخورد نهادهای مسوول با افرادی شد که در حیطه پزشکی دخالت می کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل؛ دکتر ظفرقندی رییس کل سازمان نظام پزشکی در جلسه ای که با حضور رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی، رییس کل دادگستری استان، رییس اداره مالیات استان آذربایجان غربی، معاون کل وزارت بهداشت و درمان، اعضای شورایعالی و هیات مدیره نظام پزشکی ارومیه برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر دو مشکل اساسی در حوزه پزشکی وجو دارد.

دکتر ظفرقندی مشکل نخست را درونی دانست و افزود: متاسفانه همکارانی وجود دارند که با نحوه عملکرد نادرست خود موجب سلب اعتماد رابطه بین مردم و جامعه پزشکی می شوند که این یک فاجعه است به همین دلیل پالایش از درون برای ما یک ضرورت است.

رییس کل نظام پزشکی مشکل دوم را عوامل بیرونی دانست و گفت: عده ای نیز با رصد و بزرگنمایی قصور عده قلیلی از همکاران و تعمیم آن به کل جامعه پزشکی سبب اخلال در امر درمان می شوند.

دکتر ظفرقندی تردید در انجام عمل و یا خوداری از مصرف دارو را از عوارض بسیار خطرناک حاصل از سلب اعتماد بیمارن از کادر درمانی دانست و افزود: به همین دلیل مقابله و یکپارچگی در برابر با این هجمه ها از ضروریات حال حاضر جامعه پزشکی به شمار می رود.

رییس کل نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود برخورد با تبلیغات غیر حرفه ای  در حوزه پزشکی را از وظایف سازمان نظام پزشکی دانست و اظهار داشت: تبلیغات در رسانه های مختلف رصد می شود که در صورت مشاهده تبلیغات نامتعارف پزشکی از سوی اعضای سازمان در وهله اول تذکر و در صورت تکرار برخورد انتظامی صورت خواهد پذیرفت.

دکتر ظفرقندی همچنین خواستار برخورد نهاد های مسوول با افرادی شد که عضو جامعه پزشکی نبوده و در حوزه پزشکی با تبلیغات و دخالت های خود در امر درمان موجب آسیب به سلامت جامعه می شوند.

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.