جمعه، 10 فروردین 1403

الزام پزشکان به نصب کارتخوان در قانون بودجه دائمی نیست

الزام پزشکان به نصب کارتخوان در قانون بودجه دائمی نیست
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: الزام پزشکان به نصب کارتخوان در قانون برنامه بودجه دائمی نبوده و بدون فراهم کردن زیرساخت های لازم به قانون بودجه اضافه شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ؛ محمد نعیم امینی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با صحبت‌های اخیر رئیس امور مالیاتی کشور مبنی بر اینکه تاکنون تنها 20 درصد از پزشکان برای دستگاه کاتخوان ثبت نام کرده اند، گفت: الزام پزشکان به نصب کارتخوان در قانون بودجه سالیانه بوده و دائمی نیست، هر قانونی که جامع و کامل نباشد در اجرا به مشکلاتی بر می‌خورد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه رهیافت‌ها در قانون‌گذاری باید عادلانه باشد، افزود: ما در قانون الزام پزشکان به نصب کارتخوان، پزشکان را از صنوف دیگر مستثنی کردیم، اگر معتقدیم درآمدهای همه صنوف باید رصد شود، بهتر است قانون جامع و کاملی را در این خصوص تنظیم کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از صنوف درآمدی بالاتر از پزشکان دارند اما همه تاکیدات براین قشر است،  تصریح کرد: مالیات بر درآمد پزشکانی که در بیمارستان‌های دولتی فعالیت می‌کنند پیش از آنکه به دستشان برسد، کسر می‌شود، این موضوع در مورد پزشکانی که در بیماستان‌های خصوصی طرف قرار داد با بیمه‌ها فعالیت‌ می‌کنند هم صادق است.  

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر قانونی فارغ از خوب یا بد بودن باید به صورت کامل اجرا شود، اظهار کرد: الزام پزشکان به نصب کارتخوان در قانون برنامه بودجه دائمی نبوده و بدون فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، به قانون بودجه اضافه شده است. متاسفانه، در فصل بررسی بودجه برخی از بخش‌ها مورد غفلت قرار گرفته و سازمان‌های دولتی نیز به جای ارائه قانونی جامع و کامل به تبصره‌ای در قانون بودجه اکتفا می‌کنند.  

برخورد یک سویه صدا و سیما با جامعه پزشکی/ تحلیل‌ها علیه جامعه پزشکی غیر منصفانه است

امینی فرد در رابطه با تاثیر هجمه‌های اخیر علیه جامعه پزشکی بر مقاومت این قشر برای نصب کارتخوان، اظهار کرد: متاسفانه علی‌رغم اینکه از صدا‌و‌سیما انتظار می‌روند فضای عادلانه‌ای برای موافقین و مخالفین یک موضوع فراهم کنند، برخوردی یک سویه دارد و این روزها به قدری تحلیل‌ها علیه جامعه پزشکی غیر منصفانه است که اگر حق هم باشد دیگر کسی به آن توجه نمی‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قانون الزام پزشکان به نصب کارتخوان تا پایان سال اعتبار دارد، یادآور شد: راه حل اجرای کامل قانون نصب کارتخوان در مطب‌ها، ارائه قانونی جامع و کامل برای اخذ مالیات از همه صنوف است، از طرفی سازمان امور مالیاتی موضوع را با اتصال به فرآیندهای دیگر پیچیده کرده و باعث ایجاد مقاومت در میان قشر پزشکان شده است.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.