پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مذاکرات مفصل مسئولین سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی برای حل معضلات پیش‌رو

مذاکرات مفصل مسئولین سازمان نظام پزشکی و سازمان  امور مالیاتی برای حل معضلات پیش‌رو
در نشستی که در بالاترین سطح مدیریتی صبح امروز در سازمان نظام پزشکی برگزار شد طرفین توافق نمودند در کمیته ای مشترک و با حضور نمایندگان تام الاختیار، راهکارهای مناسب بررسی و اطلاع رسانی شود. در این کمیته نماینده ای از وزارت بهداشت نیز حضور خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در نشستی که در بالاترین سطح مدیریتی صبح امروز در سازمان نظام پزشکی برگزار شد طرفین توافق نمودند در کمیته ای مشترک و با حضور نمایندگان تام الاختیار، راهکارهای مناسب بررسی و اطلاع رسانی شود. در این کمیته نماینده ای از وزارت بهداشت نیز حضور خواهد داشت.
در این جلسه سه ساعته که رییس کل  سازمان امور مالیاتی و معاونین، رییس کل سازمان نظام پزشکی، معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان، معاون کل وزارت بهداشت، رییس کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، رییس شورای عالی نظام پزشکی و رییس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران و جامعه جراحان کشور  نیز شرکت داشتند بر حل مشکلات مالیاتی جامعه پزشکی به دور از دخالت های رسانه ای و در فضایی کارشناسانه بدون تنش، تهدید و یا عبارت های نامتناسب و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور تاکید گردید.
از آنجا که در به ثمر نشستن قانون اخذ مالیات از صنوف، رسانه ملی و برخی رسانه های مجازی عملکرد موثر و مثبتی نداشتند مقرر شد کمیته ای مرکب از نمایندگان تام الاختیار حاضرین با بهره گیری از نظرات کارشناسی -اجرایی و در محورهای زیر در همین هفته جلسه تشکیل داده و پس از اخذ تصمیمات لازم موضوع در اختیار رسانه ها قرار گیرد.
محورهای مورد تاکید برای این برنامه ریزی به قرار زیر معین شد:
-  اصلاح شرایط تبعیض آمیز و حرکت به سمت عدالت و شفافیت به گونه ای که کلیه صنوف بصورت یکسان در مسیر قانونی قرار گیرند.
- طراحی روش های تشویقی و درخور صنوف مشمول در مقایسه با روش های کمتر موثر
- بررسی و تفاهم برروی درآمد ها ؛ تعرفه ها ی واقعی ؛ روش دقیق محاسبه هزینه ها متناسب با تورم و غیره.
- بهره بردن از نظرات دلسوزانه کارشناسان حوزه بهداشت و درمان بویژه جامعه پزشکی مشمول برای حرکت مناسب تر به سمت اهداف قانونی و  مالیاتی
-  تصمیم گیر ها باید به نحوی باشد که از هرگونه هجمه و جنجال  که سلامت و اعتماد مردم و بخصوص بیماران را نشانه می رود پیشگیری نماید.

گزارش تصویری

پایان پیام

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.