شنبه، 1 اردیبهشت 1403

چشم خود را برواقعیات نبندیم/جنبش مدنی جامعه پزشکی به هرزکشیده می شود

چشم خود را برواقعیات نبندیم/جنبش مدنی جامعه پزشکی به هرزکشیده می شود
عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی ایران در یادداشتی جامعه پزشکی کشور را به درک عمیق تر مسائل مبتلا به این روزهای پزشکان دعوت کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی در یادداشت دکتر مهران قسمتی زاده عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی ایران آمده است:

بنظر من درک موقعیت جامعه کلید بیان و اظهارنظر در مورد موضوعات کشور است کسی که مسائل مهم و بغرنج جامعه را نمی‌بیند و یا آگاهانه  چشم بر آن می‌بندد ، تبعیضات و حق‌خوری های بزرگ جامعه را می‌بیند و چشم خود را می‌بندد و بعد بنای مبارزه با تبعیض را درباره موردی می‌گذارد که  جامعه به وی حق نمی‌دهد از کمترین بینش اجتماعی برخوردار است.

هرچقدر هم ما فریاد کنیم که ما مالیات میدهیم  اما کارت خوان ثبت نمی کنیم آن را در جامعه به قصد و عزم به ندادن مالیات معنی و ترجمه می کنند.

اگر قصد مبارزه مدنی و مبارزه با تبعیض را داریم چرا عزت اجتماعی خود را خرج چیزی نمی‌کنیم که حداقل در عمل هم بدان پایبندیم.

✅چرا نسبت به بیعدالتی واقعی اعتراض نکنیم چرا در اعتراض به تعرفه‌های غیرواقعی در دوره گرانی‌ها اعتراض نکنیم؟

چرا به عدم پوشش کامل بیمه سلامت  مردم پس از سالها تاکید قانون  بر آن اعتراض نکنیم .(امری که منجر به قطع ارتباط مالی مردم با پزشکان می شود)

فکر می‌کنم این مبارزه‌ای که حول کارت خوان و مالیات در حال شکل‌گیری است به هرز کشیدن  جنبش مدنی جامعه پزشکی است و به نوعی همانگونه  که آن دیگران می‌خواهند منجر به قرار دادن پزشکان در مقابل سایر بخش‌های جامعه مدنی می شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.