پنجشنبه، 9 فروردین 1403

پیام تبریک رئیس شورای عالی نظام پزشکی به مناسبت روز پزشک

پیام تبریک رئیس شورای عالی نظام پزشکی به مناسبت روز پزشک
در آستانه یکم شهریور زادروز حکیم فرزانه ابوعلی سینا و روز پزشک؛ رئیس شورای عالی نظام پزشکی در پیامی این روز را به جامعه خدوم پزشکی تبریک گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ، متن پیام تبریک دکتر معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی به شرح ذیل است:

روز پزشک" را که به نام نامی ابن سینا، طبیب و فیلسوف و حکیم بزرگ ایران و جهان نام نهاده اند، به جامعه فرهیخته و خدوم پزشکی کشور تبریک و تهنیت می گویم. از دیدگاه قرآنی، این توفیق و افتخار به پزشکان اختصاص یافته است که پیوند دهنده اراده الهی با شفای بیماران باشند. همین رابطه معنوی است که قداست دانش طب، اعتماد به دم مسیحائی طبیب و اثر بخشی امر طبابت را از دیرباز تا این زمان به همراه داشته است.

"هر که را جامه ز عشقی چاک شد

او ز حرص و عیب کلی پاک شد

شاد باش ای عشق خوش سودای ما

ای طبیب جمله علتهای ما"

اطمینان دارم که علیرغم سوءتدبیر صدا و سیما و کژاندیشی برخی عناصر غیر مسئول و نا آگاه در جهت سلب اعتماد عمومی از جامعه پزشکی، همین انگیزه های عاشقانه و تعهد الهی برای خدمت به انسان های دردمند و پاسداری از سلامت مردم ادامه خواهد یافت. در همه کشورها، اعتماد مردم مهمترین پشتوانه نظام سلامت بوده و بی اعتمادی آنها نیز بیشترین آسیب را به سلامت عمومی وارد کرده و می کند، واقعیتی که در توان درک و تشخیص افراد ناآگاه نیست. استحضار دارید و سوگند خورده ایم که بر پایه اصول اخلاق پزشکی، منافع و حقوق بیماران و سلامت جامعه را در همه شرایط مقدم بداریم، با دردمندان و بی پناهان همدلی کنیم، با تکریم و احترام به بیماران عزت نفس ایشان را بالا ببریم، با آنان صداقت و شفقت داشته و دفاع از حق سلامت و برخورداری از جامعه سالم برای آحاد شهروندان را از جمله مسئولیت های خود بدانیم. امیدوارم در این مسیر خوش فرجام، با حفظ انسجام، نشاط و مشارکت مدنی بتوانیم به رسالت های انسانی اجتماعی و اخلاقی خود ادامه دهیم. دست خدا باشما و قدرشناسی و دعای مردم بدرقه راهتان باشد.

دکتر مصطفی معین

رئیس شورایعالی نظام پزشکی

رئیس انجمن ایرانی اخلاق در علم و فناوری

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.