پنجشنبه، 9 فروردین 1403

اعتراض سازمان نظام پزشکی به خبر روزنامه همشهری

اعتراض سازمان نظام پزشکی به خبر روزنامه همشهری
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به مدیر مسئول روزنامه همشهری خواستار انتشاراصلاحیه از سوی این روزنامه بدنبال درج خبری با عنوان "ضرب الاجل مالیاتی برای پزشکان " شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در متن این نامه آمده است:

جناب آقای مهران کرمی

مدیر مسئول محترم روزنامه همشهری

 

با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند متأسفانه روزنامه همشهری، روز سه‌شنبه مورخ 15/5/98 مطلبی را با عنوان نامناسب «ضرب‌الاجل مالیاتی برای پزشکان» به نقل از رییس اداره امور مالیاتی استان تهران منتشر کرد که در آن عنوان شده است «از 20 هزار پزشک فعال پایتخت فقط 11 هزار نفر برای عملکرد سال 1396 اظهارنامه مالیاتی ارایه نموده‌اند»، لازم به ذکر است این خبر برای اولین بار در اوایل سال 97 در برخی رسانه‌ها منتشر شد که پس از پیگیری‌های سازمان نظام پزشکی، رییس محترم اداره امور مالیاتی استان تهران اظهار داشتند، عنوان خبر منتشر شده بیانگر مفهوم مورد نظر ایشان نبوده و این عنوان به منظور ایجاد جذابیت‌های رسانه‌ای توسط رسانه‌ها انتخاب شده است.

پس از انتشار مجدد این خبر، با توجه به پیگیری‌های انجام شده، مشخص شد که در این خصوص مصاحبه­ی جدیدی انجام نشده و این امر مبین آن است که خبر منتشر شده بر پایه همان مصاحبه قبلی درج شده است.

لازم به ذکر است با عنایت به تبصره ماده 100  قانون جدید مالیات مستقیم، عده‌ای از مشاغل و حرفه‌ها که در سال 1396 درآمدی کمتر از 240 میلیون تومان داشتند، معاف از ارایه اظهارنامه مالیاتی در آن سال شناخته شده و مالیات ایشان با اعلام در سایت سازمان امور مالیاتی تعیین و قطعی شده است. خاطر نشان می‌سازد با توجه به آمار ارایه شده در خبر مذکور، در صورت ارائه 11 هزار اظهارنامه مالیاتی توسط پزشکان پایتخت افزون بر تعداد افرادی که مشمول تبصره ماده 100 بوده‌اند، مشارکت قریب به 90 درصدی پزشکان پایتخت در انجام تکالیف مالیاتی تحقق یافته است.

همچنین به استحضار می‌رساند مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نشستی مشترک با حضور اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نمایندگان سازمان امور مالیاتی، خبر منتشر شده به نقل از آن مرکز را مبنی بر تخمین مالیات واقعی پزشکان، حدود 6 هزار و 700 میلیارد تومان در سال را که اسفندماه سال گذشته منتشر شده بود، از اساس تکذیب کرد.

از اینرو ضمن ابراز اعتراض سازمان نظام پزشکی از رویکرد آن روزنامه وزین در انتشار چنین خبری، انتظار می رود دستور فرمایید نسبت به انتشار خبر اصلاحی یا درج توضیحات سازمان نظام پزشکی در جهت رعایت قانون مطبوعات، اقدام لازم صورت پذیرد.

 

دکتر حسین کرمانپور

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.