پنجشنبه، 30 فروردین 1403

اطلاعیه نظام پزشکی در مورد قانون الزام پزشکان برای استفاده از پایانه فروشگاهی

اطلاعیه نظام پزشکی در مورد قانون الزام پزشکان برای استفاده از پایانه فروشگاهی
سازمان نظام پزشکی در مورد ابلاغ قانون الزام جامعه پزشکی برای استفاده از پایانه فروشگاهی توسط سازمان امور مالیاتی، اطلاعیه ای را صادر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ،با توجه به سؤالات و استعلام مکرر همکاران ارجمند، سازمان‌های نظام پزشکی شهرستان‌ها و انجمن‌های علمی در خصوص ابلاغ اخیر سازمان امور مالیاتی مبنی بر دعوت جامعه پزشکی برای استفاده از پایانه فروشگاهی (کارتخوان) و با توجه به جلسات و نظرات کارشناسی و فنی مشاوران سازمان نظام پزشکی و صاحب‌نظران مطالب ذیل جهت استحضار همکاران اعلام می‌گردد:

1- سازمان نظام پزشکی ضمن اعتقاد به تکریم و تسهیل حداکثری امور بیماران از جمله استفاده از کارتخوان، اعتراض خود را مکرراً به مصوبه بند ی تبصره 6 قانون بودجه سال 98 که مورد تأیید شورای نگهبان هم قرار گرفته، به دلیل اعمال و ابلاغ تبعیض‌آمیز و وهن‌آلود الزام و شمول انحصاری قانون به جامعه پزشکی اعلام کرده و از طریق نمایندگان محترم مجلس، شورای نگهبان، مجاری قانونی و رسانه‌ها اعتراض خود را پیگیری کرده و خواهد کرد.

2- ابلاغ اجرایی ماده قانونی فوق توسط سازمان امور مالیاتی که در قالب «اطلاعیه» به امضای معاون محترم فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی رسیده همانطور که در عنوان مشهود است جهت انجام وظیفه اطلاع‌رسانی است و مفهوم حقوقی تفاهم‌نامه یا قرارداد و ... بر آن مترتب نیست.

3- بدیهی است اعلام موضع رسمی در قبال ماده قانونی مصوب مجلس مندرج در لایحه بودجه و مواردی از این دست باید با در نظر گرفتن جمیع جهات حقوقی، اجتماعی، فضای رسانه‌ای و ... و عواقب مترتب بر آن باشد. لذا سازمان نظام پزشکی ضمن اعتقاد به اصل شفافیت و قانونمندی، اعتراض خود را به جوسازی‌های سازماندهی شده و تخریب سرمایه اجتماعی جامعه پزشکی کشور اعلام نموده و طرح مسائل غیر واقعی مثل فرار مالیاتی و ضرورت افزایش ظرفیت‌های پزشکی و ... را در جهت تنزیل جایگاه رفیع حرفه پزشکی ارزیابی می‌کند.

لذا سازمان نظام پزشکی ضمن دعوت همکاران ارجمند به توجه ویژه به مبانی و ابعاد قانونی اظهارنظرها و هوشیاری در قبال جوسازی‌های مطرح شده اهتمام جامعه پزشکی در جهت انسجام و حرکت قانونمند برای نیل به اهداف ارزشمند و متعالی این حرفه مقدس را خواستار می‌باشد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.