جمعه، 31 فروردین 1403

ظفرقندی :

افزایش سطح سواد سلامت در جامعه یکی از سیاست های نظام پزشکی است

افزایش سطح سواد سلامت در جامعه یکی از سیاست های نظام پزشکی است
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که کلان شهرها با استفاده از امکانات موجود در حوزه ارتباطات باید داده های سلامت را برای مردم تامین کنند، گفت: یکی از سیاست های نظام پزشکی افزایش سطح سواد سلامت در جامعه است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ، دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نشست مشترک خود با اعضای شورای شهر تهران ، با بیان این که سلامت در ابعاد همگانی و مردمی در حوزه شهروندی نیاز به همکاری و همدلی نزدیک سازمان های سلامت با شوراهای شهر و شهرداری ها دارد ؛ اظهار کرد: .امروز با افزایش  سطح سواد سلامت در میان مردم  بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان قابل پیشگیری است.

وی با اشاره به این که کلان شهرها با داشتن امکانات تبلیغ و مدیا ز به منزله یک مدرسه هستند، افزود : پارک ها ، تابلوها ، تلویزیون های شهری ، مترو و اتوبوس ها  باید بخش عمده محتویات این مدرسه را از داده های سلامتی تامین کنند.

وی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی کشور برای تامین محتوای این امر مهم ؛پیشگام و در دسترس بوده و یکی از سیاست های آن افزایش سطح سواد سلامت در جامعه است.

ظفرقندی با بیان این که امروز چهره جامعه پزشکی بصورت جهت دار در حال تخریب است ، تصریح کرد : عده ای فقط همین تخریب سازی را می بینند اما نمی دانند که در ظاهر این یک اتفاق ساده بوده و اتفاق بزرگتر نشانه رفتن سلامت جامعه است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ورود جدی شوراهای شهر و شهرداری ها برای حفظ سرمایه های اجتماعی از جمله جامعه پزشکی را ضروری دانست و اضافه کرد: آماده ایم تا با همکاری شهرداری تهران به مردم آموزش های نوین و رایگان را در بخش سلامتی و درمان بدهیم.

در ادامه محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با بیان این که نظام پزشکی یک نهاد بزرگ مدنی بوده و هر چه قدرتمندتر و مستقل باشد، به نفع ملت است؛خاطرنشان کرد: با همین رویکرد، وظیفه ما در شورای شهر تقویت این نهاد است که برای به فرجام رسیدن این هدف می توان ارتباط موثری با شورای شهر برقرار نمود.

به گفته وی شرکت شهر سالم از مجموعه های خوب شهرداری تهران است که می تواند با سازمان نظام پزشکی همکاری مستمر داشته و در سطح شهر با داشتن کلینیک های متعدد به مردم خدمت رسانی کند و کمیسیون سلامت شورای شهر از دیگر بخش هایی است که با حضور دکتر خداکرمی می تواند در راستای اهداف سلامت نگر هم افزایی کاملی با سازمان نظام پزشکی داشته باشد.

وی گفت: تسهیل و راه اندازی "خانه پزشک" به عنوان یک پروژه شهری می تواند کارکرد و هم اندیشی های پزشکان در سطح کلان شهر تهران را در حوزه فعالیت های فکری، هنری و حتی داوطلبانه بالا ببرد و ضمنا از همین طریق و برای تجلیل از نام آوران پزشک می توان پیشنهادات نام گذاری خیابان ها ، پارک ها و ... را بنام این عزیزان پیگیری نمود.

حسن خلیل آبادی رییس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران در زمینه نحوه فعالیت نظام پزشکی با شهرداری تهران بیان کرد : می توان در آستانه روز پزشک تفاهم نامه ای  با شهرداری تهران در خصوص حوزه عملکردی شهر و سلامت یعنی نظام پزشکی و شهرداری نوین، منعقد نمود و به این شکل کارایی هر دو نهاد را در افزایش سطح سواد و سلامت مردم بالا برد.

 وی افزود : وجود 350 سرای محله یک فرصت است تا جامعه پزشکی به بهترین شکل بصورت رو در رو با مردم برای ارتقای سلامت جامعه بکوشد و معاونت اجتماعی شهرداری تهران مانند پلی می تواند این نهاد ها را به یکدیگر متصل کند.

وی یاد آور شد :یکی از وظایف اصلی شورا پیوند و هم افزایی مختلف برای بالا بردن سطح آگاهی و رفاه جامعه است و در حوزه گردشگری سلامت نیز آماده ایم تا هماهنگی های لازم را  با همکاران شما داشته باشیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.