جمعه، 10 فروردین 1403

حفظ و ارتقاء جایگاه جامعه پزشکی سرلوحه اقدامات روابط عمومی قرار گیرد

حفظ و ارتقاء جایگاه  جامعه پزشکی سرلوحه اقدامات روابط عمومی قرار گیرد
رئیس شورای عالی نظام پزشکی در جلسه مشترک با مدیر کل روابط عمومی این سازمان بر ضرورت حفظ و ارتقاء جایگاه و منزلت جامعه پزشکی به عنوان سرمایه های اجتماعی کشور تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ، در نشست مشترک شورای عالی نظام پزشکی با روابط عمومی این سازمان که با حضور دکتر معین رئیس شورای عالی، دکتر گل علیزاده و دکتر اسپید نایبان رئیس شورای عالی ، دکتر مصلحی دبیر این شورا ، دکتر پورقلیج مدیر کل حوزه ریاست و دکتر کرمانپور مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی تشکیل شد ، افق اقدامات روابط عمومی در سال های پیش رو مورد توجه قرار گرفت.

مصلحی دبیر شورای عالی با اشاره به ارتباطات قبلی با سازمان های نظام پزشکی های کشور گفت: ضرورت تحکیم این ارتباط ، ارتقاء و بازتولید فرهنگ کاری روابط عمومی در سازمان و سایر نظام پزشکی های کشور باید مورد توجه قرار گرفته و به جلسه منظم با فعالین مجازی جامعه پزشکی نیز تاکید کرد.

در ادامه گل علیزاده نایب رئیس اول شورای عالی ضرورت داشتن یک نشریه یا بولتن داخلی به صورت دیجیتال یا حقیقی را مورد توجه قرار داد و افزود: این نشریه باید به صورت دوره ای برای تمام اعضای نظام پزشکی ارسال شود چرا که امروز مطالبات از جامعه پزشکی رو به افزایش است و سازمان باید در این عرصه فعال و پاسخگو باشد. همچنین لزوم بازتاب فعالیت نظام پزشکی های سراسر کشور را مورد تاکید قرار داد.

وی  با تاکید بر لزوم افکار سنجی دوره ای از جامعه آماری به صورت مردمی و داخلی ادامه داد: با رصد دائمی رسانه ها و روش های نوین می توان بسیاری از مشکلات و ایرادات مطرح شده در جامعه را در همان گام اول پاسخ داد و موارد خاصی را در ارکان سازمان مطرح و راهکار لازم را برای آن اندیشید.

اسپید نایب رئیس دوم شورای عالی نیز ضمن برشمردن مشکلات موجود به نقش روابط عمومی در همبستگی جامع پزشکی اشاره کرد و گفت: مسائل مبتلا به جامعه پزشکی زیاد بوده و بسیاری از ارکان تصمیم گیر حاکمیتی از آن ها بی اطلاع هستند ، بنابراین روابط عمومی سازمان باید به سمت یک روابط عمومی حرفه ای و ساختار یافته برای انعکاس این معضلات جهت رسیدن به راهکارهای کشوری کمک نماید.

در پایان این نشست مشترک دکتر معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی با جمع بندی نظرات مطرح شده ، حفظ و ارتقاء جایگاه و منزلت جامعه پزشکی را مهترین وظیفه روابط عمومی سازمان های نظام پزشکی کشور دانست و بیان کرد: علیرغم هجمه های سازمان یافته اخیر علیه جامعه پزشکی ، مرجعیت این جامعه همچنان به قوت خود باقی است زیرا این قشر سرمایه اجتماعی کشور بوده و مردم حاضر نیستند این سرمایه را به راحتی از دست بدهند.

وی افزود: روابط عمومی باید با برنامه های مدون در تعامل دوسویه جامعه پزشکی و مردم ، اطلاع رسانی های موثر و "سرلوحه قرار دادن سلامت مردم مقدم بر هر چیز دیگر" ، باعث تحکیم بیشتر ارتباطات جامعه پزشکی ، مردم و نهادهای موثر در حوزه سلامت شود.

وی تصریح کرد: جامعه پزشکی نیز به عنوان یک قشر فرهیخته  باید در برنامه های روابط عمومی جزو رده های اصلی اطلاع رسانی قرار گرفته و با انعکاس مشکلات خود به ارکان بالاتر موجب همبستگی بیشتر این جامعه شود.

به گفته رئیس شورای عالی نظام پزشکی نمود این همبستگی در تعامل بیشتر تک تک اعضاء با سازمان ، انعکاس نظرات متقابل و نهایتا مشارکت در انتخابات خواهد بود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.