جمعه، 10 فروردین 1403

سقوط سطح سلامت کشور بدنبال طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت دانشجوهای پزشکی

سقوط سطح سلامت کشور بدنبال طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت دانشجوهای پزشکی
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار نگرش علمی و کارشناسی در این مقوله مهم بدلیل عدم وجود ساختارهای آموزشی و تجهیزات بالینی مورد نیاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی متن نامه دکتر ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام،

طرح دوفوریتی افزایش ظرفیت های دانشجویی پزشکی که با زمینه سازی جهت دار رسانه ای روزهای اخیر در مجلس شورای اسلامی ارائه شد موجب نگرانی در جامعه پزشکی و دانشجویی شده است.

یقینا طرح مسئله کاملا تخصصی و فنی ظرفیت های دانشجویی پزشکی بدون توجه به زیرساخت های لازم برای آموزش پزشکی از قبیل تعداد اساتید و تعداد تخت های بیمارستان های آموزشی و تجهیزات بالینی مورد نیاز موجب خسارت های جبران ناپذیر به این رشته خطیر خواهد شد.

اینجانب به عنوان مسئول سازمان نظام پزشکی کشور و معلمی که 30 سال تدریس پزشکی را تجربه کرده ام با اطمینان عرض می کنم که افزایش ظرفیت و پذیرش دانشجوی پزشکی بدون تامین ساختارهای لازم موجب کاهش کیفیت علمی و عملی پزشکی کشور و آسیب بیماران و سقوط سطح سلامت در کشور خواهد شد.

امیدوارم با تدبیر و عنایت ویژه جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس و نگرش علمی و کارشناسی در این مقوله مهم مسیر صلاح و سداد برای آینده سلامت مردم مدنظر و عمل قرار گیرد.

دکتر محمد رضا ظفرقندی

رئیس کل

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.