پنجشنبه، 9 فروردین 1403

دستاوردهای برگزاری نشست شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی در دو استان "فارس" و "کهگیلویه و بویر احمد"

دستاوردهای برگزاری نشست شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی در دو استان "فارس" و "کهگیلویه و بویر احمد"
نایب‌رییس دوم شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی، دستاوردها و مصوبات برگزاری این شورا در دو استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد را تشریح کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل، دکتر اسپید نایب‌رییس دوم شورای‌عالی طی گفتگویی با اشاره به برگزاری نشست شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما در شورای‌عالی نظام پزشکی این است که بنابر ضرورت جلسات این شورا را در استان‌های مختلف تشکیل دهیم تا هم مشکلات استان‌های مختلف را بررسی کنیم و هم ارتباط نزدیکی را با بدنه جامعه پزشکی و انجمن‌های علمی و گروه‌های پزشکی مختلف داشته باشیم. همچنین بتوانیم تعامل خوبی را بین سازمان نظام پزشکی استان‌ها و مسئولین استانی برقرار کنیم.

وی افزود: بر همین اساس در پی دعوتی که از سوی استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد انجام شد،‌ قرار شد که جلسه خرداد ماه شورای‌عالی نظام پزشکی را در این دو استان برگزار کنیم. به همین جهت چهارشنبه هفته گذشته شورای‌عالی نظام پزشکی، هیات‌رییسه مجمع و بازرسین سازمان به استان فارس عزیمت کرده و جلساتی را در گروه‌های مختلف برگزار کردیم. در عین حال رییس‌کل سازمان هم در کنگره بین‌المللی دندان‌پزشکی که در استان فارس برگزار شد، شرکت و سخنرانی کردند. همچنین رییس‌کل سازمان و رییس‌شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی بازدیدی هم از بخش پیوند اعضاء شیراز انجام دادند.

اسپید با بیان اینکه گزارش‌هایی که از بخش پیوند اعضاء شیراز ارائه شد بسیار مایه افتخار و خوشحالی بود، ادامه داد: به هر حال ما در بخش پیوند اعضا در دنیا حرف برای گفتن داریم و در منطقه خاورمیانه رتبه اول را داریم. همچنین آموزش‌های مختلفی را برای کشورهای دیگر در این حوزه برگزار می‌کنیم.

نایب‌رییس دوم شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی در ادامه گفت: در عین حال هیات‌رییسه شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی جلسه‌ای را با پزشکان عمومی استان فارس داشتند و به‌ویژه درباره حق‌الزحمه پزشکان مقیم در بیمارستان‌های خصوصی صحبت شد و این موضوع در شورای‌عالی هم مطرح شد و در این باره مصوبه‌ای داشتیم. از دیگر مصوبات شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی که در استان فارس برگزار شد، درباره ماموریت‌های اجتماعی سازمان بود که لزوم یا عدم لزوم ایجاد معاونت اجتماعی را در سازمان بررسی کردیم. این موضوع بعد از بحث به کمیسیون برنامه، بودجه و تشکیلات ارجاع و قرار شد تا زمان نتیجه‌گیری این بررسی‌ها، فعالیت‌های لازم زیر نظر معاونت پارلمانی انجام شود.

اسپید با بیان اینکه پیش از این هم یک‌بار در استان خراسان و یک‌بار هم بعد از زلزله کرمانشاه در این استان تشکیل جلسه دادیم، گفت: این سومین سفر استانی ما بود که به دلیل نزدیکی استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد به هر دو استان سفر کردیم.

وی با بیان اینکه بعد از جلسه شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی در استان فارس، جلسه مفصلی هم با شورای هماهنگی استان فارس، نمایندگان و روسای انجمن‌های علمی استان فارس و هیات‌مدیره سازمان نظام پزشکی استان فارس داشتیم، گفت:  بعد از آن هم در روز پنج‌شنبه هفته گذشته به استان کهگیلویه و بویر احمد سفر کردیم و جلسه‌ای را با شورای هماهنگی این استان با حضور روسا و نمایندگان سازمان‌های بیمه‌گر و مسئولین دانشگاه داشتیم که در این جلسه مشکلات بیمه‌ها و نظام پزشکی را مورد بررسی قرار دادیم.

اسپید تاکید کرد: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویر احمد از جمله استان‌های محروم در کشور است، این هماهنگی‌ها بین دانشگاه‌ علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و سازمان‌های بیمه‌گر شرایط خوب و خوشایندی را به دنبال داشت.

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.