پنجشنبه، 30 فروردین 1403

گزارش سفر يك‌روزه‌ي رئيس كل سازمان نظام پزشكي به سمنان

دكتر عليرضا زالي رئيس كل سازمان نظام پزشكي به همراه دكتر رضا لاري‌پور مديركل روابط عمومي و امور بين‌الملل و دكتر علي سلگي مشاور رئيس كل سازمان نظام پزشكي در امور شاهد و ايثارگران با حضور در سمنان برنامه‌هاي مختلف كاري داشتند.

ديدار دكتر زالي با ايثارگر و جانباز جنگ تحميلي سمنان

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي و امور بين‌الملل بمناسبت سالروز ايام‌الله دهه‌ي فجر دكتر زالي، دكتر شادنوش سرپرست دانشگاه علوم پزشكي سمنان و هيئت همراه در منزل «حميد شجاعان» ايثارگر و جانباز عمليات والفجر 8 حاضر و ديدار و گفت‌وگو كردند. دكتر زالي در اين ديدار جانبازان را سند زنده و پویای رشادت ملی و اسلامی برشمرد و افزود: این دیدار برای جامعه‌ي پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی فرصت مغتنمی است و اميد مي‌رود كه این روحیه‌ي جهادی عجین شده با جانباز استمرار يابد و الگویی برای دیگران شود.

تعيين تعرفه‌هاي واقعي در بخش دولتي و خصوصي

دکتر زالی رئیس كل سازمان نظام پزشکی كشور در بخش ديگري از اين سفر يك روزه در جلسه‌ي مشترک هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشكي سمنان، مدیران بخش بیمه‌ي استان و رئیس و اعضاء هيئت مديره‌ي نظام پزشکی شهرستان سمنان در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی سمنان شركت كرد. وي در سخنانی با تأکید بر کسری اعتبار در بخش سلامت گفت: همه باید در خصوص جبران این کسری تلاش کنیم. ایشان یکی از راهکارهای برون‌رفت از وضعیت فعلی را تعیین تعرفه¬های واقع‌بینانه‌تر در بخش دولتی و خصوصی برشمرد و افزود: باید به سمتی حرکت کنیم تا تعرفه‌ها واقعی¬تر شود. رئيس كل سازمان نظام پزشكي كشور صلاح تعرفه‌ها به نفع مردم و جامعه‌ي پزشکی است در ادامه اظهار امیدواری کرد با تمهیدات اتخاذ شده در سال آینده در تعرفه¬ها وضعیت بهتری داشته باشیم. دكتر زالي در خصوص اعتبار اختصاص يافته به نظام سلامت کشور اظهار كرد: تخصیص 30 هزار میلیارد ریال بودجه به بخش بهداشت کشور می‌تواند عقب‌ماندگی بخش بهداشت را تا حدودي جبران کند. وي در خصوص تعیین تعرفه‌ي پزشکان گفت: به شورای عالی بیمه پيشنهاد مي‌شود یک تعرفه ترجیحی برای مناطق محروم و روستاها تصویب شود تا امکان ماندگاری بیشتر پزشکان در این مناطق فراهم شود. رئيس كل سازمان نظام پزشكي كشور هم‌چنين ادادمه داد: جلسات شورای عالی بیمه برای تعیین تعرفه‌های پزشکی برای سال آینده به‌زودی آغاز می‌شود و با توجه به گستردگی موضوع ، نشست رسمی برای تعیین تعرفه‌های بخش دولتی، خصوصی و غیردولتی ضروريست. دكتر زالي با اشاره به اعتبار 60 هزار میلیارد ریالی سهم سلامت در سال 91 گفت: این اعتبار در نهایت در آخرین روز سال فقط 19 هزار میلیارد ریال آن اختصاص یافت. وي ادامه داد: بررسی تعرفه‌های پزشکی بخش دولتی، خصوصی و غیر دولتی از هفته‌ي آینده در نشست شورای عالی بیمه آغاز می شود و پیشنهاد این است که امسال قیمت واقعی خدمات مبنا قرار گیرد. رئيس كل سازمان نظام پزشكي كشور با اشاره به بحث دریافت زیرمیزی توسط برخی پزشکان گفت: خوشبختانه سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری يكديگر درصدد پالایش این پدیده که شمار اندكي از پزشکان به آن دچارند،است. دكتر زالي از کادر پزشکی که در هوای برفی و سرمای کم سابقه شمال کشور حتی تا 72 ساعت بدون استراحت حادثه‌دیدگان مداوا كردند، قدردانی کرد.

مشكلات نظام سلامت دغدغه‌ي آحاد جامعه است

دکتر قدس رئیس نظام پزشکی شهرستان سمنان نيز با ارائه گزارشی از عملکرد نظام پزشکی شهرستان سمنان مشکلات نظام سلامت را دغدغه‌ي همه دانست و پیگیری نظام پزشکی کشور در خصوص قانون مجازات اسلامی و شروط مصادیق قصور در خدمات پزشکی را خواستار شد. وي از دکتر زالی پيگيري صدور پروانه دروخانه‌ها و آزمايشگاه‌ها را خواستار شد. بر اساس اين گزارش، در این جلسه دکتر همتی يكي از اعضاي هیئت‌مدیره نظام پزشکی شهرستان سمنان نیز گفت: یکی از زیرساخت¬های اصلاح نظام سلامت ارزش¬گذاری واقعی تعرفه‌ي خدمات ارائه‌شده در این عرصه است و با وجوداینکه تعرفه‌های پزشکی معادل ديگر هزینه‌ها رشد نكرده است اما چرا همین تعرفه‌های ابلاغی دولت به‌موقع و بطور کامل پرداخت نمی‌شود؟ به‌عنوان مثال چرا بیمه‌ها فرانشیز دولتی را در بخش خصوصی پرداخت مي‌كنند در حالی‌که قيمت خدمات ارائه‌شده در بخش خصوصی متفاوت است و این سبب شده تادرصد پرداختی سهم بیمار از 30 به 70 درصد افزایش یابد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.