شنبه، 1 اردیبهشت 1403

با حضور وزیر بهداشت جلسه رؤسای شوراهای هماهنگی استان‌ها در سازمان‌ نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.

با حضور وزیر بهداشت جلسه رؤسای شوراهای هماهنگی استان‌ها در سازمان‌ نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی در این جلسه که با حضور دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی، دکتر محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس شورای عالی نظام پزشکی، دکتر انوشیروان محسن بندپی رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان و دکتر علیرضا استقامتی دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت، درمان در محل سازمان نظام پزشکی برگزار گردید. وزیر بهداشت به نقش مهم اعضای سازمان نظام پزشکی در کمک به دولت اشاره و اظهار امیدواری کرد که به سازکار و واحد در زمینه‌های مختلف برسیم که اگر حمایتی در افزایش تعرفه‌ها انجام می‌شود باید پاسخگویی نیز برای دولت وجود داشته باشد که این از مسیر صنفی هم قابل پیگیری است. وی با ابراز این نکته که آمادگی داریم تا اختیاراتی را به سازمان نظام پزشکی واگذار کنیم گفت ما از لحاظ لجستیک و اعتباری نیز حمایت خواهیم کرد. دکتر هاشمی در ادامه افزود با ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت ما به سمت تجمیع منابع، بیمه واحد و برنامه‌ای برای بیمه‌های تکمیلی پیش خواهیم رفت و خبر خوش ما هم برای جامعه این است که امسال نه هزار میلیارد در شهرستان‌ها و حاشیه‌ی شهرها برای سلامت مردم هزینه خواهد شد. در پایان وزیر بهداشت گفت امیدواریم با کمک سازمان نظام پزشکی در پروژه‌ای 3-4 ساله به نقطه مطلوب برسیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز با اشاره به اینکه در بحث تعرفه‌ها امیدواریم با همکاری همه‌ی گروه‌ها روند کلی تعرفه‌ها به سمت واقعی شدن باشد گفت در پیوست‌های نظارتی نیز نظام پزشکی کنشگر اصلی است و همکاران وزارت رفاه، معاونت درمان وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر نیز همراهی خواهند نمود.

در ادامه جلسه رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان و معاون درمان وزارت بهداشت با رؤسای شوراهای هماهنگی نظام پزشکی استان‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.