پنجشنبه، 9 فروردین 1403

نقش رسانه ها درتنویر افکار عمومی و تعالی فرهنگی بسیار مهم است

نقش رسانه ها درتنویر افکار عمومی و تعالی فرهنگی بسیار مهم است
رییس کل سازمان نظام پزشکی در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به نقش رسانه ها ​در تنویر افکار عمومی و تعالی فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی امروز 17 آبان ماه با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از غرفه های مختلف بازدید و گفت وگویی صمیمانه با اهالی رسانه انجام داد.

وی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها  به نقش رسانه ها در فرهنگسازی ، ارتقاء و تعالی فرهنگی اشاره کرد و گفت : در شرایط فعلی نیازمند آسیب شناسی جدی در حوزه های مختلف اجتماعی هستیم که رسانه ها در  اصلاح فرآیند ها و مداخلات لازم در این حوزه ها می توانند نقش آفرینی کنند .

وی با اشاره به صحبت های رییس جمهور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها بیان داشت : در چند ماه اخیر نظام پزشکی در مظان این اتهام قرار داشت که شانیت رسیدگی به پرونده های پزشکی را ندارد که خوشبختانه با صحبتی که بالاترین مقام اجرایی کشوردر نمایشگاه مطبوعات انجام و نظام پزشکی را مثالی برای نظام رسانه ای عنوان کرد بایدبه این مسئله توجه شود که تخلفات حرفه ای و انتظامی باید در حوزه تخصصی خود مانند نظام پزشکی به عنوان مرجع ذیصلاح مورد رسیدگی قرار گیرد

زالی با بیان این که این مثال نشان از توجه به نظام پزشکی داشته و آن را به عنوان فرصت تلقی می کنیم اظهار داشت : رییس جمهور مثال خوبی را در بحث رسانه ای عنوان کرده است زیرا رسانه یک بحث کاملا تخصصی ،فنی و پیچیده و در عین حال با امانتداری است که در تنویر افکار عمومی و بالا بردن سطح دانش و ارتقاءفرهنگ عمومی تاثیرگذار است .

رییس کل نظام پزشکی در خصوص ارزیابی خود از نمایشگاه امسال اذعان داشت : امسال شاهد رشد و حضور پر رنگتر مطبوعات و خبرگزاری ها و همچنین تنوع غرفه ها بودیم .

وی افزود : طراحی غرفه ها با قالب رسانه یا خبرگزاری هم خوانی داشت در حالی که سال گذشته این موضوع از نظر بصری و فیزیکی با یکدیگر هم خوانی نداشت ؛ همچنین در سال گذشته شاهد برگزاری نشست ها ، میزگردها و تبادل آرا بودیم که این مهم  امسال کمرنگ بود  در حالی که می توانست به شکل گیری اتاق های فکر و تبادل آراو افکار منجر شود.

وی حضور نسل جوان در این نمایشگاه را مهم دانست و گفت : مسوولان می توانند با برگزاری تورهای دانش آموزی  گروههای نوجوان و جوان کشور  را با رسانه ها آشنا کنند که برای جذب این گروههای سنی باید کارهای لازم انجام شود و امسال این خلأ مشاهده می شد که جمعیت کمتری نسبت به سال گذشته در نمایشگاه حضور یافته است.

انتهای پیام / ر

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.