ﺳﻪشنبه، 4 اردیبهشت 1403

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواستار شد: منابع حوزه سلامت باید به طور صحیح مدیریت شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواستار شد: منابع حوزه سلامت باید به طور صحیح مدیریت شود
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده و 10 درصد از محل هدفمندی یارانه‌ها برای حوزه سلامت اختصاص یافته است، اما ضرورت کنونی این حوزه مدیریت بهینه هزینه‌ها است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرحمان رستمیان اظهار داشت: اگرچه تلاش نمایندگان مجلس موجب شد از محل مالیات بر ارزش افزوده یک درصد و از محل هدفمندی یارانه‌ها 10 درصد در قوانین سالانه به حوزه بهداشت و درمان اختصاص یابد، اما ضرورت روز این حوزه مدیریت بهینه منابع است.

وی تصریح کرد: ضمن این که درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده باید فقط برای درمان و پیشگیری در روستاهای زیر 20 هزار نفر هزینه شود و سلامت و تجهیز امکانات درمانی این مناطق در اولویت صرف هزینه‌ها از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده است.

وی با بیان این که اگرچه این اعتبارات تا حدی دغدغه نمایندگان و مسئولان وزارت بهداشت را کم کرده است، اما هنوز در خصوص نحوه اولویت بخشی در این حوزه اما و اگرهایی وجود دارد، افزود: سیستم ارجاع، اولویت بهداشت بر درمان و پیشگیری از جمله مسائل مهمی است که در تخصیص بودجه سلامت باید به آن نگاهی ویژه شود.

انتهای خبر/

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.