جمعه، 10 فروردین 1403

اگر طبابت نباشد جامعه پایدار نخواهد بود

اگر طبابت نباشد جامعه پایدار نخواهد بود
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که پزشکی با جان انسان سرو کار دارد گفت : اگر پزشکی و طبابت نباشد جامعه پایدار نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی دکتر ایرج فاضل رئیس کل سازمان نظام پزشکی در اولین روز استقرار خود در سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که انسان برگزیده مخلوقات خداوند است ؛ اظهار کرد : عمر پزشکی به اندازه عمر بشریت است و نظام پزشکی با یکی از فرهیخته ترین اقشار جامعه یعنی پزشکان سروکار دارد .

وی با تاکید بر این که پزشکی با جان انسان سروکار دارد و مسئول سلامت انسان یعنی اشرف مخلوقات خداوند است ؛ افزود : ما حرفه های مختلف بسیار محترمی درجامعه داریم اما پزشکی و طبابت با سلامت افراد سروکار دارد که اگر نباشد جامعه پایدار نخواهد بود .

وی با اشاره به این که در پزشکی فقط حکم زندگی ؛ شادابی و سلامت را صادر می کنیم که این یک توفیق عظیم است ؛ تصریح کرد : همه جا و در همه شئون جامعه باید قدر کرامت انسانی را بدانیم و تردیدی نیست که مراجعه کنندگان به سازمان نظام پزشکی باید راضی و خشنود از این محل بروند و اگر خدای ناکرده کوچکترین اشکالی در برخوردها باشد باید بطور حتم تصحیح شود .

رئیس کل سازمان نظام پزشکی بیان کرد : باید کرامت انسانی در کشور احیاء شود و هر کس در هر جایگاه و مسئولیتی که قرار دارد باید رفتار خود را با کرامت انسانی تطبیق داده و مسئولیت پذیر باشد .

وی با ابراز نگرانی از این که اخلاق عمومی در جامعه سیر مطلوب خود را طی نمی کند ، گفت : حیطه پزشکی یک استثناء است که در آن نباید اسیر بالا و پایین های اجتماع شد.

فاضل با اشاره به این که  باید وظایف خود را در تمام سطوح نظام پزشکی به نحو احسن انجام داده و امانتدار باشیم؛ یاد آور شد : زمانی که وظایف را به درستی و با نظم و ترتیب و احترام به ضوابط و قانون انجام دهیم ؛ بیش از هر کسی خودمان راضی خواهیم بود .

وی با تاکید بر این که از تمامی کارکنان این مجموعه تقاضا دارم که به مراجعه کنندگان اهمیت دهند ؛ خاطرنشان کرد : باید سعی ما این باشد که اگر هم رفع اشکال مراجعه کننده برایمان ممکن نیست او را خشنو د و راضی ازاین سازمان روانه کنیم .

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.