جمعه، 10 فروردین 1403

کتاب «ارزش گذاری خدمات» ۱۹ سال خاک می‌خورد/ تعبیر رهبرانقلاب از جامعه پزشکی

کتاب «ارزش گذاری خدمات» ۱۹ سال خاک می‌خورد/ تعبیر رهبرانقلاب از جامعه پزشکی
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: ۱۹ سال متوالی کتاب «ارزش گذاری نسبی خدمات» در آرشیو در حال خاک خوردن بود و دوستان عدالت خواه ما آن روزها حرفی از عدالت نمی‌زدند.

زالی شب گذشته در مراسم روز پزشک و داروساز در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: باید در کنار تکریم از قشر تلاش‌گر پزشک به برخی گلایه‌ها در این حوزه نیز پرداخت.

 

وی با بیان این نکته که این روزها جامعه پزشکی ایران روزهای چندان خوشی را سپری نمی‌کند گفت: متاسفانه برخی ناملایمتی‌ها در حوزه پزشکی موجب شده است گلایه‌های جدی درمیان زحمت کشان این قشر صورت بگیرد.

 

زالی ادامه داد: البته صرف این گلایه‌ها به این معنا نیست که جامعه سفید پوش پزشکی از تکلیف خود سر باز بزند؛ اما این نکته را باید در نظر داشت که امروز جامعه پزشکی کشور با نامهربانی‌های بسیاری رو به رو است.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی با انتقاد از کسانی که تریبون در اختیار داشته و بر پیکره جامعه پزشکی کشور می‌تازند گفت: این موضوع را کسانی که هجمه به جامعه پزشکی وارد می‌کنند بدانند که هجمه به این جامعه هجمه به سلامت مردم است.

 

وی افزود: در حقیقت اولین افرادی که با این هجمه‌های ناعادلانه آسیب خواهند خورد بیماران هستند زیرا بیمار و پزشک رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

 

زالی به منتقدان حوزه پزشکی اشاره داشت و تصریح کرد: متاسفانه کسانی که تریبون انتقاد از حوزه پزشکی را در دست دارند از واژگان مقدسی چون عدالت نام می‌برند؛ اما به این نکته توجه ندارند که برای شش سال متوالی کار خدمات رسانی درمانی در این کشور متوقف بود.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی بیان داشت: 19 سال متوالی کتاب «ارزش گذاری نسبی خدمات» در آرشیو در حال خاک خوردن بود و دوستان عدالت خواه ما آن روزها حرفی از عدالت نمی‌زدند و قبول نداشتند این بی عدالتی‌ها را.

 

وی عین عدالت را حرکت جامعه پزشکی به سمت استیفای حقوق خود دانست و متذکر شد: باید علی القاعده توجه داشت که تنها قشر فارغ التحصیل دانشگاهی که باید با اجبار به مناطق محروم جهت خدمت رسانی برود دانشجوی فارغ التحصیل پزشکی است.

 

زالی افزود: طرح اجباری اعزام پزشکان، طرح اجباری یک ماهه دستیاری و طرح اجباری یک ماهه اعزام که دیگر از به کار بردن اجباری بودن این طرح‌ها اکراه نداریم، همه و همه نشان از شرایط سخت کاری برای پزشکان دارد.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی به مشکلات پزشکان در کشور اشاره داشت و گفت: امروز پزشکان ما در نقاطی در حال خدمت رسانی هستند که آب اشامیدنی وجود ندارد و اهالی روستا در حال ترک روستا می‌باشند.

 

وی با انتقاد از کسانی که با بیان «تافته جدا بافته» جامعه پزشکی را تحقیر می‌کنند، بیان داشت: متاسفانه حرفی منسوخ و نخ نما شده در خصوص پزشکان در کشور وجود دارد که می‌گویند مگر شما تافته جدا بافته هستید؟

 

زالی ادامه داد: منتقدان این جامعه مقدس به فرمایشات دین و قرآن در خصوص پزشکان توجه ندارند و اگر به قرآن رجوع کنند خواهند دید که قرآن بر اهمیت و تفاوت کار پزشک با دیگر مشاغل توجه دارد.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان این نکته که سخن بزرگان دین اسلام و رهبر معظم انقلاب نیز در حمایت از جامعه پزشکی است گفت: رهبر معظم انقلاب در دو فراز اخیر خود فرمودند «من اصرار دارم از جامعه پزشکی تحت عنوان جامعه مقدس یاد کنم».

 

وی گفت: ادبیات گفتاری با این طایفه وزین باید در شان و مقام و جایگاه یک پزشک باشد آن‌چنان که بسیاری از مسئولان نظام و ائمه جماعات از پزشکان با ادبیات مقدس یاد می‌کند.

 

دکتر زالی با تاکید بر این نکته که اگر امروز با توجه به این فرمایشان عالمانه و نگاه ارزشی به  قشر پزشک پیش رویم متوجه خواهیم شد که جامعه پزشکی کشور یک سرمایه اجتماعی بزرگ است، گفت: جامعه پزشکی راه خود را با تلاش ادامه خواهد داد و باید جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کند.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در حال رشد دانست و با تقدیر از تلاش‌های دکتر مهرابی بهار، بیان داشت: یکی از نکات قابل توجه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد انجمن‌های علمی و تخصصی است.

 

وی ادامه داد: انجمن‌های علمی و تخصصی و زیر شاخه‌های آن در کشور می‌توانند بسیار تاثیر گذار باشند که باید به این نکته توجه شود.

 

زالی در پایان یادآور شد: راهی که جامعه پزشکی باید طی کند تلاش در کنار جلوگیری از اختلافات داخلی و حفظ روحیه خدمات رسانی است.

 

در ابتدای این مراسم دکتر صراف شیرازی به عنوان پیشکسوت جامعه پزشکی از تلاش‌های جامعه پزشکی ایران یاد و از مشکلات شکل گرفته در این حوزه گلایه کرد.

 

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از پزشکان، دندانپزشکان و اثر گذاران عرصه درمان در دو بخش کشوری و استانی تقدیر به عمل آمد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.