پنجشنبه، 9 فروردین 1403

اظهار امیدواری وزیر بهداشت به تجمیع بیمه‌های درمانی / درخواست هاشمی از شورای نگهبان

اظهار امیدواری وزیر بهداشت به تجمیع بیمه‌های درمانی  / درخواست هاشمی از شورای نگهبان
وزیر بهداشت ضمن اشاره به مصوبات اخیر مجلس درباره بودجه حوزه سلامت در سال 94 ابراز امیدواری کرد که شورای نگهبان نیز این مصوبات را تصویب کند و گفت: در این صورت اطمینان جامعه پزشکی و مردم درباره استمرار خدمات حوزه سلامت، جلب خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ،دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی به ایسنا گفت: در مورد مصوبات اخیر مجلس در زمینه قانون بودجه 94 و منابع بودجه‌ای حوزه سلامت در مقررات دائمی مالی در مجلس تصویب شد. با توجه به اینکه این اعتبارات در قالب طرح آمده بود، باید ببینیم که دولت چه میزان از آن را می‌پذیرد و شورای نگهبان نیز چه مقدار را تایید می‌کند.

وی افزود: امیدواریم که حوزه سلامت از این مسیر به سلامت عبور کند و شورای محترم نگهبان نیز این مصوبات را تصویب کند. بنابراین در این صورت این اطمینان در جامعه پزشکی ایجاد می‌شود که خدمات آغاز شده، استمرار می‌یابد. در عین حال برای مردم نیز این امید بوجود می‌آید که خدمات سلامت مقطعی نبوده و منحصر به این دوره از وزارت، دولت یا مجلس نیست و ادامه می‌یابد.

وزیر بهداشت در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا درباره تجمیع بیمه‌های درمانی، اظهار کرد: تجمیع بیمه‌های درمانی، تکلیف قانون است و در برنامه پنجم توسعه بر آن تاکید شده است. ما امیدوار بودیم که بیمه‌ها تجمیع شوند، اما بیمه زیرنظر وزارت بهداشت نیست بلکه زیرنظر وزارتخانه دیگری است. البته همراهی وزارت رفاه و بیمه‌ها در این مورد خیلی بهتر از گذشته شده است.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.