پنجشنبه، 9 فروردین 1403

سازمان نظام پزشکی باید صنفی‌نگر و به دور از مسائل سیاسی باشد

 سازمان نظام پزشکی باید صنفی‌نگر و به دور از مسائل سیاسی باشد
رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به این که افرادی باید در نظام پزشکی راه یابند که منافع تمامی گروه‌های پزشکی را در نظر بگیرند گفت: سازمان نظام پزشکی باید صنفی نگر و جامعه نگر بوده و از مسائل سیاسی به دور باشد.

دکتر ایرج خسرونیا رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی ؛ با اشاره به این که منتخبانینگر و به دور از مسائل سیاسی باشد که وارد سازمان نظام پزشکی می‌شوند باید به فکر همه گروه‌های پزشکی و حقوق مردم باشند، اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی برای حفظ حرمت و قداست جامعه پزشکی ایجاد شده و این امکان وجود دارد که افرادی این حرمت را به دلایل مختلف حفظ نکنند.

وی افزود: وظیفه نظام پزشکی حفظ حرمت و جایگاه پزشکان و دفاع ازحقوق بیماران است و کسانی که این مسائل را رعایت نمی‌کنند باید از جامعه پزشکی دور شوند و افرادی در راس کار باشند که سابقه فعالیت‌های علمی و اجرایی داشته باشند.

وی با تاکید بر این که افرادی که از جامعه پزشکی، طبابت و کار بالینی دور بوده‌اند و صرفا کار اجرایی کرده‌اند و نباید وارد نظام پزشکی شوند، ادامه داد: نظام پزشکی نیازمند افرادی است که درد مردم و فعالان عرصه سلامت را از نزدیک دیده و لمس کرده باشد و بتواند با حضور فعال خود در این سازمان مشکلات و مطالبات گروههای مختلف پزشکی را پیگیری کرده و مورد بررسی قرار دهد.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران حضور تمام وقت افراد منتخب را در نظام پزشکی ضروری دانست و گفت: منتخبان جامعه پزشکی باید حضور فعال و مستمر در این سازمان داشته باشند تا مراجعه کنندگان بتوانند به راحتی با آن‌ها ارتباط داشته و مسائل و مشکلات خود را جهت حل و فصل مطرح نمایند.

خسرونیا تصریح کرد: افرادی که وارد سازمان نظام پزشکی می‌شوند باید دلسوز پزشکان و مردم باشند و از اعتبار خود برای پیشرفت امور نظام پزشکی استفاده کنند نه این که جایگاه به دست آمده را سکوی پرتاب خود برای رسیدن به اهدافشان قرار دهند.

وی یاد آور شد: افرادی که به عنوان منتخب جامعه پزشکی وارد سازمان نظام پزشکی می‌شوند باید از هر نوع وابستگی به ارگان‌های دولتی به دور باشند تا بتوانند از حقوق بخش خصوصی دفاع کرده و منتقد عملکرد‌ها باشند.
 
انتهای پیام / ر
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.