پنجشنبه، 9 فروردین 1403

افزایش 10 درصدی تعرفه ها تصمیم دیکتاتوری است

افزایش 10 درصدی تعرفه ها تصمیم دیکتاتوری است
مدیرعامل بیمارستان نیکان با بیان این که تعرفه باید افزایش منطقی داشته باشد گفت : افزایش 10 درصدی تعرفه های پزشکی یک تصمیم دیکتاتوری است و عملا به نظرات کارشناسانه جامعه پزشکی توجهی نشده است.

دکتر سیروس تابش مدیرعامل بیمارستان نیکان در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به این که هیئت وزیران به نظرات کارشناسی وزارت بهداشت به عنوان بخش تخصصی و فنی نظام سلامت در دولت و سازمان نظام پزشکی به عنوان خانه صنفی پزشکان عملا هیچ توجهی نشان نداد ، اظهار داشت : از آبان ماه سال گذشته بصورت مدون و متقن نظرات کارشناسی و علمی وزارت بهداشت ، سازمان نظام پزشکی و انجمن های علمی تخصصی به شورای عالی بیمه ارسال شد تا تعرفه های خدمات پزشکی رشد منطقی برای سال جدید داشته باشد.

وی با ابراز تاسف از این که بهایی به نظرات کارشناسانه و علمی جامعه پزشکی داده نشده است ؛ افزود : اگر قرار بر این بود که هیئت وزیران بدون اعمال نظرات کارشناسی و علمی جامعه پزشکی اقدام به اعلام تعرفه های پزشکی کند چرا از نمایندگان این قشر فرهیخته نظر خواهی شد.

وی با تاکید بر این که افزایش 10 درصدی تعرفه ها در شان جامعه نخبه پزشکی نیست تصریح کرد : از زمان اجرای طرح تحول سلامت سازمان نظام پزشکی و سایر ارگان های ذیربط همکاری لازم را برای اجرایی شدن این طرح با دولت داشتند و نهایت همکاری را برای برچیده شدن بساط زیرمیزی از خود نشان دادند اما در کمال تعجب و تاسف شاهد افزایش بسیار ناچیزی در تعرفه های خدمات پزشکی بودیم.

** برخورد اهانت آمیز مجری سیما با رییس کل نظام پزشکی

تابش همچنین به رفتار ناشایست مجری سیما در گفتگوی خبری با رییس کل سازمان نظام پزشکی  اشاره کرد و بیان داشت : دکتر زالی به عنوان نماینده قشر بزرگ و فرهیخته پزشکی در گفتگوی خبری سازمان صدا و سیما حضور یافت و رفتار مجری اصلا در شان برخورد با یک استاد فرهیخته دانشگاه و پیشکسوت جراحی مغز نبود .

مدیر عامل بیمارستان نیکان با تاکید بر این که جامعه پزشکی با تمام وجود از سازمان نظام پزشکی حمایت می کند ابراز داشت : با  افزایش 10 درصدی تعرفه ها دست مدیران جامعه پزشکی ، مدیران عامل بیمارستان و در کل سازمان نظام پزشکی برای برخورد با پدیده زیرمیزی بسته شد و قدرت برخورد را از نظام پزشکی گرفتند.

وی با بیان ا ین که جامعه پزشکی همواره با پدیده زیرمیزی مخالف بوده و درصورت مشاهده با آن برخورد می کند گفت : با توجه به تورم و افزایش هزینه ها این احتمال وجود دارد که شاهد پدیده زیرمیزی در جامعه پزشکی باشیم زیرا تعرفه اعلام شده زیر نرخ تورم است.

 

***درخواست قیمت تمام شده خدمات برای چه بود؟

وی با اعلام این که دولت با پزشکان مانند یک جامعه فرهیخته برخورد نکرده است خاطرنشان کرد : اگر قرار بود هیئت وزیران به تنهایی اقدام به تعیین و تدوین تعرفه خدمات پزشکی کند چرا چندین ماه متوالی از نمایندگان جامعه پزشکی درخواست قیمت تمام شده خدمات و نظرات کارشناسانه داشتند.

وی تصریح کرد : هیئت وزیران با اعلام افزایش 10 درصدی تعرفه ها عملا به جامعه پزشکی توهین کرده است و اگر قانون ملاک عمل است باید در اسفند ماه تعرفه ها اعلام می شد زیرا پزشکان چهار ماه با تعرفه سال قبل کار کردند و 30 درصد سال را از دست دادیم .

به گفته تابش با دیر اعلام شدن تعرفه ها و افزایش ناچیز آن عملا جامعه پزشکی با 7 درصد افزایش مواجه شده است که بهتر بود همین مقدار را هم اعلام نمی کردند زیرا بهای خدمات جامعه پزشکی بسیار بالاست و نباید تفاوتی بین قشر پزشک با سایر صنوف باشد .

مدیرعامل بیمارستان نیکان یاد آور شد : وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی به عنوان نمایندگان جامعه پزشکی ماهها کار کارشناسی برای افزایش منطقی تعرفه ها انجام دادند اما با اعلام افزایش 10 درصدی تعرفه ها مورد تمسخر قرار گرفتند زیرا هیچ کدام از نظرات کارشناسی آن ها در تعیین تعرفه ها اعمال نشده است.

 

انتهای پیام / ر

(استفاده از اخبار با ذکر منبع بلامانع است )

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.