جمعه، 10 فروردین 1403

این نوع روند تعرفه گذاری بخش خصوصی را به تعطیلی می کشاند

این نوع روند تعرفه گذاری بخش خصوصی را به تعطیلی می کشاند
مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی پارس با بیان این که جامعه پزشکی با افزایش 10 درصدی تعرفه ها کاملا مخالف است ، گفت : این افزایش نصف مخارج بخش خصوصی هم نیست و ادامه این روند باعث تعطیلی این مراکز می شود.

 

دکتر بهرام معظمی مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی پارس در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی ضمن اشاره به این که عملا به نظرات کارشناسانه وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در اعلام تعرفه های خدمات پزشکی توجهی نشده است ، بیان داشت : هزینه ها بیش از درآمد هاست در حالی که تعرفه اعلامی حتی از سال گذشته نیز کمتر است.

وی با اشاره به این که هر ساله جامعه پزشکی در خصوص افزایش منطقی تعرفه ها نظرات کارشناسانه خود را به شورای عالی بیمه ارائه می دهد ، ادامه داد : مرتبا به دولتمردان گوشزد می کنیم که باید به تعرفه های پزشکی توجه شود اما بدلیل این که نظام سلامت در کشور ما هیچگاه جز اولویت های اول دولت نبوده بنابراین توجهی به این مقوله نمی شود .

 

وی تصریح کرد : طبق بخشنامه وزارت کار دستمزدها برای کارفرما 23 درصد افزایش داشته که 60 درصد هزینه های ما را تشکیل می دهد و 40 درصد باقی مانده را باید از مردم بگیریم که با توجه به افزایش قیمت لوازم پزشکی و خدمات هزینه کردها بیش از درآمد ها است.

به گفته مدیرعامل بیمارستان پارس سال گذشته تعرفه ها 14/8درصد افزایش داشت اما تعرفه اعلامی امسال حتی از پارسال نیز کمتر است و گردش مالی بیمارستان ها با مشکل مواجه می شود.

معظمی یاد آور شد : وضعیت مالی در کل خوب نیست و توان دولت هم در حدی نیست که بتواند بودجه ها را پرداخت کند و به نوعی رکود حاکم شده است.

انتهای پیام / ر

(استفاده از اخبار با ذکر منبع بلامانع است )

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.