جمعه، 10 فروردین 1403

تفاهم سازمان امور مالیاتی با نظام پزشکی در جهت رفع ابهامات

تفاهم سازمان امور مالیاتی با نظام پزشکی در جهت رفع ابهامات
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی از جامعه پزشکی به عنوان یکی از گروههای خوش حساب در پرداخت مالیات نام برد و گفت : تا سال 95 طبق قانون جامعه پزشکی مالیات خود را بر اساس تفاهم نامه ای که با سازمان امورمالیاتی داشته است ، پرداخت نموده و بطور قانونی عمل کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به ابهامات موجود در خصوص مالیات جامعه پزشکی بیان کرد : مالیات جامعه پزشکی تا سال 95 بطور قانونی پرداخت شده اما از سال 96 قانون تغییر کرده و پزشکان نیز بر اساس آن عمل کرده اند .

وی افزود : طبق تبصره 100 که همه اقشار شامل آن می شوند و جامعه پزشکی هم جزیی از آن است ، از این ماده استفاده کرده و بر اساس دستورالعمل سازمان امور مالیاتی اطلاعات خود را ارائه نموده و در این راستا تفاهم های لازم صورت گرفت.

به گفته وی در خصوص بیمارستان های خصوصی که مودیان بزرگ مالیاتی هستند و با توجه به ابهامات موجود به صورت شفاف بین مدیران عامل بیمارستان های خصوصی،  نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی تبادل نظر صورت گرفت و با نشستی که با حضور سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی انتظامی مالیاتی داشتیم ، تفاهم لازم صورت پذیرفت.

جهانگیری در خصوص ماده 169 مکرر نیز اظهار کرد : طبق این ماده دستگاهها ، شرکت ها و مودیان مالیاتی باید خرید و فروش و درآمد و هزینه کالاهای خود را بصورت فصلی در سامانه سازمان امور مالیاتی اعلام کنند که براساس قانون مشمول خرید و فروش بویژه در حوزه بیمارستانی نیز می شود که مقرر گردید در این گزارش از سال 96 اطلاعات بصورت کامل ارسال و از سال 92 تا 95 هم اطلاعات موجود ارائه گردد.

انتهای پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.