جمعه، 10 فروردین 1403

در آخرین هفته سال صورت گرفت:

در آخرین هفته سال صورت گرفت:
دیدار رئیس کل سازمان نظام پزشکی با خانواده شهید دکتر حبیب جریری

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی روز گذشته به دیدار خانواده شهید دکتر حبیب جریری رفت. در این دیدار که دکتر علی سلگی مشاور رئیس کل در امور شاهد و ایثارگر و دکتر محمد صاحب‌الزمانی رئیس انجمن علوم آزمایشگاهی و عضو شورای عالی نظام پزشکی و دکتر رضا لاری‌پور مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی نیز حضور داشتند.


همسر شهید جریری به ذکر خاطراتی از دوران مبارزاتی قبل از انقلاب و دوران دفاع مقدس و نحوه مفقودالاثر شدن این شهید بزرگوار پرداخت.

دکتر علیرضا زالی نیز ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار گفت وظیفه سازمان نظام پزشکی تکریم و ارج نهادن چهره‌هایی است که آفتاب درخشان جامعه پزشکی هستند. رئیس کل سازمان نظام پزشکی افزود: در آستانه سال نو و آخرین هفته سال طبق دیدارهای هفتگی به دیدار خانواده شهید جریری که از دو وجهه در جامعه‌ی پزشکی مطرح است یکی متعلق به داروسازان و دیگری به علوم آزمایشگاهیان که این ویژگی‌ها در ایشان تقریباً منحصر به فرد است.


دکتر حبیب جریری در سال 1311 در شهر شیراز دیده به جهان گشود. وی در دوران تحصیل همواره شاگرد اول بود. وی سپس در رشته داروسازی بورسیه ارتش شد و به زبان‌های انگلیسی، فرانسه و اسپرانتو آشنایی کامل داشت.

در زمان شاه دستگیر و به 13 ماه زندان محکوم شد و در سال 1340 ازدواج کرد و صاحب 3 فرزند شد و پس از آزادی از زندان دوباره به دانشگاه رفت و دکترای علوم آزمایشگاهی را نیز دریافت کرد. ایشان در سال‌های 40 و 50 مسؤول آزمایشگاه درمانگاه تراب بود.


پس از پیروزی انقلاب به سمت دبیر کل کمیته‌ی جهانی پیکار با بی‌سوادی منصوب شد. سپس استاندار سیستان و بلوچستان و در دی ماه سال 1358 به سمت استاندار تهران منصوب شد. با شروع جنگ تحمیلی در 15 مهرماه 59 به همراه یک گروه پزشکی به جبهه رفت و پس از مدتی به اسارت نیروهای عراقی درآمد و تاکنون دیگر کسی از سرنوشت او خبر ندارد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.