پنجشنبه، 9 فروردین 1403

پیگیر احیاء طب داخلی هستیم

پیگیر احیاء طب داخلی هستیم
رییس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به احیای جایگاه طب داخلی در کشور از لزوم بازنگری جدی در مالیات پزشکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی؛  دکتر علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی کشور در بیست و هشتمین کنگره متخصصان داخلی ایران ،با اشاره به این که یکی از نجیب‌ترین همکاران پزشکی گروه متخصصان داخلی هستند، گفت : نجابت ازجمله خصلت‌های این افراد است و با توجه به این که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌ها و همچنین انتخابات سازمان نظام پزشکی اقرار داریم  همه اعضای جامعه پزشکی ببرای ارتقاء عزت ملی ایرانیان در پای صندوق‌های رای حضور یابند.

وی با بیان این که رشد فوق تخصص در کشورمان از الزامات بوده است ، افزود : رشته طب داخلی در کنار آن دچار تحلیل شد و متاسفانه عدم توازن منجر به ایجاد مشکل در این زمینه گردید.

رئیس سازمان نظام پزشکی بیان کرد: باید طب داخلی به جایگاه سابقش برگردد و در وزارت بهداشت هم دوستان در حال بررسی کوریکولوم ها ا هستند تا در بزنگاه بتوانیم این مشکل را حل و فصل کنیم و گرچه فربه شدن مد نظر نیست بلکه به دنبال متوازن سازی در دو رشته جراحی عمومی و طب داخلی هستیم تا این دو رشته به جایگاه اولیه خود بر گردند.

زالی با اشاره به این که مشقت هایی که متخصصان  طب داخلی با آن دست به گریبان هستند تصریح کرد : متخصصان این رشته  در معرض بیماریهای پیچیده بالینی هستند و طبق آمارهای مقایسه‌ای حداقل درآمد سالیانه این متخصصان نسبت به سایر کشور‌ها به شدت ناامید کننده است.

وی عنوان کرد: کتاب کالیفرنیا بسیار مهم است و در همه جای دنیا این کتاب را به علت متدلوژی بالای علمی استفاده می کنند و ماهم پیگیر هستیم که امسال تعرفه ها را بر اساس سال ۲۰۱۷ تعریف کنیم؛ یعنی اصل کتاب مبنا قرار گیرد، اما در حوزه‌ای همچون تعرفه زایمان طبیعی نیز میتواند به عنوان بسته های پیشنهادی در مجلس و وزارت بهداشت مطرح شود.

وی اظهار داشت: باید به صورت منطقی به سمت رشد واقعی  تعرفه خدمات برویم، ممکن بود در سطوحی هشتگ گذاشته  شود که خدمات را تغییر دهد و حالا این موضوع مدیریت شد و این میتواند به امری خطرناک در جامعه پزشکی تبدیل شود.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: مساله آخر بحث مالیات است و ما قدیمی‌ترین تفاهم نامه مالیاتی را داریم و در سال ۷۵ پیش نویس آن آماده شدو متاسفانه یک سری از همکاران پزسکی غیر مترقبه در دیوان عدالت اداری پیگیری و شکایت کردند و این پیش نویس رد شد، پیشنهاد امسال ما این است که بتوانیم یک تفاهم نامه نانوشته را با همکاران دیوان عدالت اداری به صورت یک بسته پیشنهادی با توافق اولیه در مالیات‌ها انجام دهیم.

انتهای پیام / ر


امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.