جمعه، 10 فروردین 1403

نائب رئیس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی: اعلام نظر جامعه و انجمن های پزشکی برای حضور مردم تعیین کننده است

نائب رئیس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را انتخاباتی حساس و موثر برای کشور عنوان کرد و اظهار داشت: اعلام نظر جامعه و انجمن های پزشکی برای حضور مردم تعیین کننده است.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی، دکتر محمدرضا ظفرقندی نائب رئیس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی با اشاره به نظر سنجی های متعدد در فواصل زمانی مشخص از مردم، گروه پزشکی را به عنوان مرجع در رده اول یا دوم برای مردم معرفی کرد و افزود: در مقاطع حساس کشور چون انتخابات وظیفه گروه های مرجع چون پزشکان است که به عرصه آمده تا مردم از نظرات آن ها به عنوان گروه معتمد بهره مند شوند.

به گفته وی تجربه تاریخ نشان می دهد در مجلس شورای اسلامی حضور یک نفر چون دکتر مصدق و آیت الله مدرس چقدر می تواند در سرنوشت یک کشور مهم بوده و تاثیر اجتماعی داشته باشد به همین علت حضور مردم در انتخاب افرادی که به دنبال اعتدال و اصلاح امور کشور هستند، بسیار تاثیرگذار است.

ظفرقندی در ادامه ابراز داشت: انتخاب و حضور افراد صالح و مورد اقبال مردم برای مجلس خبرگان رهبری که در سابقه خود از تندروی ها به دور بوده اند نیز بسیار حائز اهمیت است، به همین علت باید دراین مقطع حساس از همه اقشار جامعه به خصوص جوانان و دانشجوین برای حضور موثر در این عرصه دعوت شود.

وی با انتقاد از اینکه حضور در انتخابات تاثیری در سرنوشت کشور ندارد را منفی بافی خواند و گفت: انتخابات سال 92 نشان داد که حضور مردم می تواند برای آینده کشور تاثیر بسزایی داشته باشد به همین علت نباید از آرای مردم غافل شویم.

 

*حل مشکلات جامعه پزشکی تنها با خرد جمعی میسراست

نائب رئیس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص رسالت مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی گفت: تبادل نظر و کمک به همه گروه های پزشکی و انجمن ها در زمینه مسائل مشترک در جهت برطرف کردن نقصان جامعه پزشکی و رفع مشکلات موجود در زمینه اخلاق حرفه ای و پزشکی از اهداف این مجمع محسوب می شود.  

وی ادامه داد: اگر اقتصاد درمان و آموزش پزشکی با مشکلاتی مواجه است، تنها به دست افراد با تجربه ای که سال ها عمر خود  را برای حل آن صرف کرده اند، میسر است و به همین علت در جلسه 29 بهمن ماه با پرداختن به مسائل و امور پزشکی، با بحث و خرد جمعی برای اصلاح مشکلات اقدام می کنیم.   

ظفرقندی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که مجمع انجمن ها با مسئولین وزارت بهداشت برای پیشرفت و ارتقای سلامت انجمن ها با ما همکاری می کنند، تدوین گایدلاین ها است.

 

* برای هم پوشانی رشته های مختلف خط قرمزی تعیین نمی شود

وی ادامه داد: برای اجرای گاید لاین ها هر انجمن علمی تخصصی باید با توجه به شرایط داخلی کشور، گاید لاینی را اعلام، اجرا و تدوین کند و سپس با بیمه ها هماهنگ شود.

نائب رئیس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی گاید لاین را مثلثی متشکل از انجمن ها، وزارت بهداشت و بیمه ها عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر مبنا بر این است که این مهم در داخل هر انجمن تدوین و اجرا شود.

وی در خصوص اختلافات موجود در زمینه همپوشانی  های رشته های مختلف اظهار داشت: این مهم در همه جای دنیا وجود دارد این در حالی است که این همپوشانی ها تداخل بین رشته ای و نه اختلاف است و مهم آن است که افراد در کار خود تبحر کافی داشته و در مقابل عوارض به وجود آمده پاسخگو باشند.

ظفرقندی در پایان خاطرنشان کرد: به هیچ وجه برای هم پوشانی رشته های مختلف خط قرمزی تعیین نمی شود و تنها باید نظارت صحیح بر آن صورت گیرد..

انتهای پیام/ع   

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.