جمعه، 10 فروردین 1403

تعرفه‌های پزشکی دولتی هنوز واقعی نیست

 تعرفه‌های پزشکی دولتی هنوز واقعی نیست
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: تعرفه‌های بخش دولتی هنوز با واقعیت فاصله دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ایرج حریرچی در گفت و گو با فارس درباره برنامه‌های وزارت بهداشت در سال 94 گفت: عهد ما با مردم این است که هیچ کاری را آغاز نمی‌کنیم مگر اینکه از منابع آن مطمئن باشیم و بدانیم که آن کار قابل انجام و برای مردم قابل پذیرش است بعد انجامش می دهیم.

وی گفت: برنامه‌های وزارت بهداشت در سال 94 در راستای همان برنامه هایی است که در سال 93 شروع شد و کنترل هزینه های درمانی مردم یکی از محورهای اصلی اقدامات سال جاری است.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: در سال گذشته با نزدیک به واقعی شدن تعرفه های خدمات پزشکی کنترل هزینه های مردم به میزان قابل توجهی انجام شد نه تنها در بخش دولتی کاهش محسوس پرداختی مردم را داشتیم بلکه در بخش خصوصی نیز با همت بسیار بلند جامعه پزشکی تا حد زیادی پرداختهای غیر متعارف کاهش پیدا کرد.

حریرچی گفت: اکنون با قاطعیت اعلام می‌کنم که پرداختهای غیر متعارف به پزشکان در شهرستانها و خارج از تهران به صفر رسیده و اگر مواردی هم باشد استثناء است و در تهران نیز دریافت زیرمیزی و پولهای خارج از تعرفه در حد صفر است و از تعداد انگشتان دست تجاوز می‌کند.

قائم مقام وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که تعداد قابل توجهی از این تخلفات به علل مختلف اصلاً گزارش نمی‌شود، گفت:‌ واقعیت این است که اگر فکر کنیم تخلف از بین می رود؛ چنین چیز نیست، تخلف در خیلی جاها وجود دارد، در تمام دنیا پلیس هم تخلف دارد، اینکه فکر کنیم، تخلف به صفر مطلق می‌رسد، درست نیست.

وی اصافه کرد:‌ با این حال می‌توانیم، با فرهنگ سازی و مدیریت، کاری کنیم که میزان تخلفات به کمترین حد ممکن برسد و این کاری است که تا حالا پیگیری شده و در هیچ جای دنیا نیز سابقه نداشته است که در چنین مدت کوتاهی و به این سرعت بتوان تخلفات دریافتی خارج از تعرفه را کنترل کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت در مورد تعرفه‌های پزشکی گفت: تعرفه‌های پزشکی در بخش خصوصی خیلی به واقعیت نزدیک شده است اما تعرفه‌های این خدمات در بخش دولتی هنوز با واقعیت فاصله دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که تعرفه‌های فعلی از نظر شما چقدر با تعرفه‌های واقعی فاصله دارد گفت: نمی‌شود این را اعلام کنیم چون هر چه من اعلام کنم بر نرخ بازار تأثیر می‌گذارد اما باید بدانیم که در کشوری که تورم آن حداقل در کوتاه مدت صفر نمی شود ما باید هر سال افزایش تعرفه‌های پزشکی را به میزان معقول داشته باشیم.

انتهای خبر / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.