جمعه، 10 فروردین 1403

کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو برگزار می شود

کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو برگزار می شود
دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو 28 تا 30 خردادماه در اردبیل برگزار می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ،دکتر محمد جهانگیری دبیر علمی دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو با اشاره به این که ظرفیت ایران در حوزه پزشکی بسیار بالا بوده و کشورهای منطقه نیاز به خدمات پزشکی ما دارند ، بیان کرد : وجود 300 چشمه آب گرم ، فعال بودن حوزه طب سنتی ، گیاه درمانی ، آب درمانی و انواع درمانهای مختلف، جاذبه خاصی را در ایران به وجود آورده است تا مقصد گردشگری سلامت برای سایر کشورها باشد.

وی افزود: با طبیعتی که در ایران وجود دارد و نیاز 10 کشور عضو اکو برای دریافت خدمات سلامت باعث شده تا ایران با محوریت تمام ذی نفعان به خصوص اتاق اکو و اتاق ایران، وزارت بهداشت ، سازمان میراث فرهنگی ، سازمان نظام پزشکی و وزارت امور خارجه ،دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت را در اردبیل برگزار کنیم که نظام پزشکی و انجمن خدمات بین المللی سلامت تولیت علمی این کنفرانس را بر عهده دارند .

 

 

 

وی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی به عنوان عضو شورای راهبری گردشگری سلامت در این کنفرانس حضور فعال دارد وظرفیت های جامعه پزشکی را بیان خواهد کرد.

جهانگیری در خصوص اهداف برگزاری این کنفرانس اظهار کرد : مهمترین هدف این است که در بین کشورهای عضو اکو تفاهم و توافقی برای رفع نیازهای کشورهای عضو به وجود آوریم و به بیان  توانمندی های هریک از کشورهای عضو اکو و همچنین نیازهای آنها پرداخته شودتا بتوانیم به صورت منطقه ای برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

 وی اضافه کرد : هدف دیگر این است که بتوانیم ظرفیت های کشورمان را به همراه سایر کشورها بیان کرده و موضوع اقتصادی گردشگری سلامت را در سرلوحه کار قرار دهیم تا کشورهای خریدار خدمت و ارائه دهنده آن بتوانند خدمات خوب را با صرفه اقتصادی مناسب ارائه داده یا خریداری کنند.

دبیر علمی دومین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو تصریح کرد :بنابراین هدفمان این است که به فعالین حوزه گردشگری سلامت در این کنفرانس مبانی علمی و نشست های اقتصادی را ارائه دهیم که به این منظور سه کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد و روی مباحث مارکتینگ ، فناوری اطلاعات و پایایی گردشگری سلامت کار می شود .

وی در پایان یاد آور شد : بر روی تعاملات بین فرهنگی و مبانی آن بحث خواهد شد و همچنین نشست های B TO B را برای فعالین این عرصه برگزار خواهیم کرد تا تعاملات لازم را با یکدیگر داشته و بتوانند جذب سرمایه و سرمایه گذار را انجام دهند.

انتهای پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.