جمعه، 10 فروردین 1403

تجدید میثاق جامعه پزشکی با آرمان های انقلاب و حضرت امام خمینی(ره)

صبح امروز (14 بهمن) همزمان با دهه مبارک فجر، دکتر علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور به همراه معاونان، مدیران و کارکنان این سازمان با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان های بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی ضمن نثار تاج گل و قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ ایشان تجدید پیمان و ادای احترام کردند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی گفت: امروز حضور جامعه پزشکی در مجموعه مرقد حضرت امام (ره) به صورت سمبلیک، نمادی از تجدید میثاق با آرمان های انقلاب و حضرت امام خمینی(ره) بود.

دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی با حائز اهمیت خواندن نقش امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب در حوزه پزشکی و سلامت کشور، خاطرنشان کرد: این مهم موجب شده امروز جامعه پزشکی جزو پیش قراولان و پیش سازان عرصه خودکفایی و خود اتکایی ملی باشد.

وی با ابراز خرسندی از متبلور شدن خود باوری ملی در جامعه پزشکی، افزود: بخش زیادی از این رهیافت به علت حرکت انقلابی و نگاه بلند امام (ره) در خصوص اعتماد به جوانان انقلابی بود و امروز شاهد پاسخ آن اعتماد و ارائه انواع و اقسام خدمات متعدد و متنوع حوزه سلامت به آحاد شهروندی هستیم.

زالی با تاکید بر اینکه در حوزه پزشکی در منطقه، پیشقراول بسیاری از خدمات مدرن و جدید هستیم، ابراز داشت: تقریبا در همه حوزه های مختلف تخصصی و فوق تخصصی، ایران از نظر نیازهای حوزه سلامت مستغنی است و بخش زیادی از آن ناشی از اعتماد به نفسی است که در سایه انقلاب و روح بلند حضرت امام(ره) در جامعه ایرانی شکل گرفت.

وی ادامه داد: جامعه پزشکی از روزهای آغازین شکل گیری انقلاب اسلامی و حتی پیش از آن، فعالیت های متعدد سیاسی داشته است اما شاید عمده ترین حضور جامعه پزشکی امداد گری و فرآیندهایی بود که در طول دوران یکسال منتهی به انقلاب به خصوص در جریان تظاهرات خیابانی و مسائلی از این قبیل بود.

به گفته وی بیمارستانها علی رغم همه فشارهای متعددی که در اثنای انقلاب به جامعه پزشکی وارد می شد، به مجروحین ارائه خدمات می دادند وپس از انقلاب هم جامعه پزشکی تلاش کرده دین خود را به انقلاب، ارزش های انقلاب و امام خمینی(ره) ایفا کند.

وی  سربلندی و سرافرازی جامعه پزشکی را  در کنار همت بلند آن ها در حوزه سلامت دانست و عنوان کرد: پیشرفت های سترگ و قابل توجهی اتفاق افتاده و بخش زیادی از بن مایه اصلی آن، اعتماد به نفسی است که در جامعه پزشکی در سایه اعتماد امام به مردم ایران شاهد بودیم.

زالی در پایان گفت: همواره به سمت حرکت در جهت درون زایی قدرت پزشکی کشور هستیم تا بتوانیم در منطقه آسیای جنوب غربی به عنوان یک شاخص مرجعیت قرار گیریم. این راه بلندی است که جامعه پزشکی از روزهای آغازین انقلاب آغاز کرده و در مسیر این بالندگی در حال گام برداشتن است و امید است به زودی به آن نقطه مطلوب برسد.

انتهای پیام/ع                   

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.