ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

ضرورت پیگیری مصوبات نظام سلامت در مجلس دهم /عملیاتی کردن نظام ارجاع و سطح بندی خدمات

ضرورت پیگیری مصوبات نظام سلامت در مجلس دهم /عملیاتی کردن نظام ارجاع و سطح بندی خدمات
دبیر اجرایی نظارت بر تعرفه های استان گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از مصوبات نظام سلامت در برنامه پنجم توسعه عملیاتی نشد خواستار پیگیری و اجرای این مصوبات از سوی کمیسیون بهداشت مجلس دهم شد.

 

دکتر فرزاد فرقان دبیر اجرایی نظارت بر تعرفه های استان گیلان در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی  با اشاره به اینکه  کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم باید پافشاری در اجرای قوانینی که قبلا در حوزه سلامت مصوب شده ؛ داشته باشد ؛ اظهار داشت : یکی از قوانینی که در برنامه 5 ساله پنجم مصوب اما عملیاتی نشد پیاده سازی نظام ارجاع و سطح بندی خدمات بود.

 

وی با بیان اینکه نیاز به قوانین جدیدی در حوزه سلامت داریم ؛ افزود :  کمیسیون بهداشت مجلس دهم باید کمیته ای را برای پیگیری مصوبات قبلی تشکیل داده زیرا تدوین قوانین جدید نیز در راستای همان مصوبات قبلی است که عملیاتی نشده است.

عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی با ابراز تاسف از اینکه هنوز در سطح ملی نظام ارجاع و سطح بندی خدمات را نداریم خاطرنشان کرد : یکی از مواردی که برای اجرایی شدن آن باید پافشاری های لازم از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم صورت گیرد اجرای طرح پزشک خانواده در کشور است زیرا این گزینه از هدر رفت منابع جلوگیری می کند .

 

فرقان با انتقاد از اینکه  به درمان  بیش از پیشگیری و بهداشت بها داده شده است ؛ تصریح کرد:  عملا در قوانین بالا دستی به این امر توجه شده اما در عمل اینگونه نبوده و درمان بر پیشگیری مقدم بوده است .

 

وی با اشاره به سیاستهای  ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت بیان داشت : در سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری تمامی استانداردهای مناسب  در زمینه سلامت دیده شده و لازم است قوانین نیز حول این سیاستها تدوین ، تبیین  و اجرایی شود.

انتهای پیام / ر(استفاده از اخبار با ذکر منبع بلامانع است)
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.