جمعه، 31 فروردین 1403

متهم کردن بیمه ها دردی را دوا نمی کند/ تنش امروز در جامعه پزشکی ناشی از برداشت های غلط است

متهم کردن بیمه ها دردی را دوا نمی کند/ تنش امروز در جامعه پزشکی ناشی از برداشت های غلط است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نبود منابع پایدار گفت: متهم کردن بیمه ها دردی را دوا نمی کند.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی علی ربیعی در جشنواره تجلیل از چهره های ماندگار پزشکی در برج میلاد، با بیان اینکه معتقد نیستم احترام به پزشکان به دلیل نیاز به آن ها است، گفت:  شیوه ممارست پزشکان با مردم در هنگام درد و تراژدی های زندگی ستودنی است.

وی با بیان اینکه پزشکی یک خرده نظام در یک کل از مجموعه برنامه های نظام سلامت است، افزود: پزشک باید در خدمت توسعه اجتماعی قرار بگیرد و یکی از برنامه های توسعه اجتماعی، با اتکا به پزشکان جلو می رود در غیر این صورت نمی توان تحلیلی درست دراین زمینه ارائه داد.

ربیعی با اشاره به دستاوردهای خوب در زمینه طول عمر جامعه خاطرنشان کرد: البته بیماری های قلبی، نرخ رشد سرطان، شکاف اجتماعی در برخوداری مردم از خدمات پزشکی و غیره همچنان پیش روست که پیشگیری را نسبت به درمان همچنان ارجح می کند.

وی دغدغه خود را بحث منابع مالی پایدار برای پیش برد اهداف دانست و تصریح کرد: در این زمینه انتظار همکاری از جامعه پزشکی را دارم چرا که پایداری منابع مستلزم کنترل هزینه ها در خدمات بیمه ای، سطح بندی خدمات، وجود دستورالعمل های دقیق درمانی و غیره است که اگر با نقص روبرو شود با مشکلات بسیاری روبرو خواهیم شد.

 

پزشکان بعضا قربانی سیاست های بیمه ای بوده اند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از پزشک ستیزی در جامعه اذعان داشت: تنش امروز در جامعه پزشکی ناشی از برداشت های غلط است و پزشکان بعضا قربانی سیاست های بیمه ای بوده اند و ما به عنوان مدافع حقوق بیمار نه تنها پزشک ستیزی را نمی پسندیم بلکه این مسئله را به نفع نظام سلامت  نیزنمی دانیم.

وی با اشاره به ناپایداری منابع مالی در اعتبار دفترچه های بیمه گفت: در این زمینه ارزش نسبی را به شایستگی دنبال کرده و اشکالات آن را برطرف کردیم تا بتوانیم عدالت را به صوت همگانی ایجاد کنیم و از هیچ کوششی در جهت این موفقیت دریغ نکردیم.

ربیعی ادامه داد: بیمه ها در روند بهتر از دیروز تلاش بر عمل و نه شعار خواهند داشت و خواستار عقلانیت دراز مدت در مقابل عقلانیت کوتاه مدت هستند. معتقدم طرح مسائل و متهم کردن دائمی بیمه ها دردی را دوا نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید مشکلات ساختاری را رفع و به دنبال پایداری منابع  و احترام به تفکیک کارها (چون تولید خدمات و تامین منابع)  باشیم تا بتوانیم به اهداف خود دست یابیم.

ربیعی در پایان افزود: ما به کمک شما باید تقاضای القایی را کنترل کنیم. ضمن اینکه حمایت خود را از آنان که برای پیشبرد طرح تحول سلامت تلاش می کنند، اعلام می داریم و از هیچ گونه فعالیت در موفقیت پزشکان دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.