شنبه، 1 اردیبهشت 1403

تحولات در حوزه پزشکی نباید محدود به درمان باشد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه وزارت بهداشت حوزه های کاری مختلفی دارد گفت : اگر تحولات در حوزه های کاری وزارت بهداشت صرفا محدود به بهداشت و درمان باشد سبب آفت در نظام سلامت می شود.

دکتر عظیم میرزازاده عضو هیات علمی دانشگاه  علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه آموزش پزشکی ذاتا نیاز به تغییر و تحول دارد اظهار داشت :اصولا آموزش پزشکی در حوزه بالینی انتزاج بین درمان و آموزش است و با توجه به تغییر نیازهای کشور در حوزه سلامت تغییر و تحول در آموزش پزشکی و ماهیت رشته ها ضروری است.

وی افزود : فناوری های آموزشی و نسل دانشجویان در حال تغییر است لذا مجموعه این اتفاقات تحول در آموزش را ضروری می کند و باید در جهتی باشد که ضعف ها به قوت تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در طرح تحول بیمار خدمات لازم را از بیمارستان و مراکز درمانی دولت دریافت می کند ادامه داد : هنگامی که در این طرح تحول ایجاد شود پایه و مبنای طرح در جای خود باقی خواهد ماند و ضعف ها متحول می شود.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه طرح تحول در بسته های متعددی تعریف شده است گفت :متناسب با آسیب شناسی که در حوزه آموزش صورت گرفته و با بررسی ها و رصد وزارت بهداشت در این حوزه آموزش پزشکی نیز به بسته تحول تبدیل شده است .

میرزازاده با بیان اینکه هیچ کس مخالف تغییر و تحول نیست تصریح کرد : کمبودها و نقص هایی در آموزش داریم که در راستای رفع آنها باید تحولاتی را در این حوزه ایجاد کنیم.

به گفته وی قرار نیست پایه  ومبنای آموزش زیر سوال رود اما باید اصلاحاتی روی آن صورت گیرد که در این راستا تحولات پیشنهادی بسیار خوب است زیرا چالش ها شناسایی و مرتفع خواهند شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اذعان داشت : مبنای طرح تحول این است که چالش ها را در حالت کلان رصد کرده و با بسته های تحول درصدد رفع و کاستن آنها باشیم تا در این راستا آموزش پزشکی را ارتقا دهیم .

وی خاطرنشان کرد: انجام این کار بدون نقص نخواهد بود و باید تلاشهای زیادی برای فر هنگسازی آن با نقدهای منصفانه از سوی کارشناسان صورت گیرد تا بتوانیم سهم زیادی از بسته های تحول را اجرایی کنیم.

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.