پنجشنبه، 9 فروردین 1403

وزیر بهداشت: شایعه ابولا در کشور شیطنت رسانه‌ای بود

وزیر بهداشت: شایعه ابولا در کشور شیطنت رسانه‌ای بود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برخی مباحث مطرح شده مبنی بر شیوع ابولا بویژه در تبریز را شیطنت رسانه ای عنوان و گفت: موج آنفلوانزا هر سال وجود داشته و البته این موضوع تنها مربوط به ایران نیست و سالانه در تمام دنیا مشاهده می‌شود.

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه رونمایی از سامانه صدور پروانه مطب، افزود: متاسفانه سیستم ثبت در کشور نداریم. اما در زمینه این مورد خاصی که اخیرا در تبریز مطرح شده بخشی مربوط به اشتباه یکی از همکاران ما بود و بخشی هم مربوط  به انتقال نادرست این موضوع از سوی برخی سایت‌ها بود.

وی با تاکید بر اینکه انتشار چنین خبری شیطنت فضای مجازی برای ترساندن مردم بوده است، خاطرنشان کرد: این اخبار هیچگاه تمام نشده و همچنان ادامه دارند و شاید هم بیشتر شوند. در این خصوص عده‌ای فوت شده‌اند و عده‌ای که مد نظر بودند، پرونده‌هایشان بررسی شده و تیم لازم مستقر شده است، فوت این افراد به دلیل آنفلوانزا و برخی بیماری‌های زمینه‌ای بوده که داشته‌اند.

 

افزایش صادرات دارو به عراق به بالای 200 میلیون دلار

هاشمی دستاوردهای سفر خود را به کشور عراق ارتقای یک پله‌ای در زمینه دارو و تجهیزات ایرانی برشمرد و گفت: این برای کشور بسیار مهم است و ما می‌توانیم در بازار عراق حضور جدی داشته باشیم و صادرات را از مرز 10 تا 15 میلیون دلار به بیش از 200 میلیون دلار در سال اول افزایش دهیم.

وی ادامه داد: عراق سفر بسیار خوبی بود. وزیر بهداشت عراق گروه دارو و تجهیزات ایرانی را یک پله ارتقا دادند که این امر برای کشور ما بسیار مهم است و می‌توانیم در بازار عراق حضور جدی داشته باشیم به طوری که در سال اول میزان صادرات به این کشور به بالای 200 میلیون دلار افزایش یابد.

وی ادامه داد: همچنین برای تجهیزات پزشکی قرار شد نیاز به سیستم ثبت نباشد و در حوزه ضمانت‌ها تمهیدات خوبی برای تأسیس دانشگاه و اداره بیمارستان‌هایی که در عراق وجود دارد و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای راه‌اندازی صنعت داروسازی برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام گرفت.

وزیر بهداشت در مورد امضای تفاهم‌نامه در مسئله زیست‌محیطی و ریزگردها، گفت: تفاهم‌نامه‌ای امضا شد ولی واقعیت این است که مشکل امروز عراق اشغال بخشی از خاک توسط داعش است، نبود امنیت، غذا و دارو مسئله اصلی آن است حتی 8 ساعت در روز برق ندارند بنابر این ریزگردها موضوع اصلی آنها نیست اما نگاهشان واقع‌بینانه‌تر از ماست و موضوع را سیاسی و احساسی نکردند.

وزیر بهداشت افزود: قبلاً‌ هم تفاهم‌نامه‌های خوبی در این زمینه امضا شده بود اما هر کشوری مشکلات خودش را دارد و برای عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه باید منتظر زمان بود و مسئولیت آن نیز به عهده رئیس سازمان محیط زیست کشور است.

هاشمی گفت: آنها معتقدند از کشورهای دور و نزدیک و از سالیان دور موضوع ریزگردها وجود داشته است و به نظر می‌رسد اعتبار خاصی برای از بین بردن کانون‌های موجود در کشورشان حداقل برای سال آینده اختصاص ندهند.

هاشمی گفت:‌ برای کشور ما نیز وضعیت همین گونه است خیلی از مردم ما در بوشهر، خوزستان، ایلام و خراسان جنوبی از دوران کودکی طوفان‌ها را شاهد بودند اما امسال چون در عراق بارندگی وجود نداشته است و بارش در برخی مناطق کشور به کمتر از 50 درصد رسیده این موضوع جدی شد.

وی ادامه داد: حتی اگر به پوشش مردمان در این نواحی مرزی نگاه کنیم این پوشش را در سایر مناطق نمی‌بینیم به نوعی برای مراقبت از خودشان بوده است.

انتهای خبر/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.