پنجشنبه، 9 فروردین 1403

کشور از بیماری‌های عفونی رنج می‌برد/ حرکت جامعه ایران به سمت سالمندی

کشور از بیماری‌های عفونی رنج می‌برد/ حرکت جامعه ایران به سمت سالمندی
رییس سازمان نظام پزشکی گفت: کشور ما از بیماری های عفونی رنج می‌برد و در واقع ما نیازمند پروتکل‌های تشخیص درمانی در زمینه هیپ هستیم.


به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی در دهمین کنگره بین المللی آرتروپلاستی ایران که در مجموعه ورزشی فرهنگی تلاش برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر کارها و روش‌های نوین و تکنیک‌های جدیدی در این حوزه انجام شده است.
 
وی ادامه داد: ما در کشورمان در شرایطی به سر میبریم که باید تلاش‌هایمان را در حوزه هیپ افزایش دهیم و روش‌های نوین و تکنیک‌های جدید را نسبت به گذشته بیشتر مورد استفاده قرار دهیم.
 
رییس سازمان نظام پزشکی افزود: افزایش تغییرات دموگرافیک در جمعیت و سالمند شدن جمعیت ایرانی در کشورمان و نگاه به خصوص شهروند ایرانی به زندگی که در دو دهه گذشته متفاوت شده دستخوش تغییرات جدید در این زمینه شده است.
 
زالی بیان کرد: به هر حال جامعه ما به سمت سالمندتر شدن در حال حرکت است بنابراین بخشی از مشکلات سالمندی متبلور در مسایل هیپ و زانو خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: بدون تردید در سال‌های آتی ما مشکلات متفاوتی در این بخش خواهیم داشت.
 
رییس سازمان نظام پزشکی گفت: تغییرات آرتروزی به دلایل و اسلایدهای خاص ما ایرانیان و فقدان ورزش‌های عضلانی لازم و مناسب در طول زندگی در نظام سلامت کشور جلب توجه می‌کند.
 
زالی ادامه داد: در واقع کشور ما به صورت جدی دارای حوادث ترافیکی بالایی بوده و این ترافیک نیازمند مداخله‌های غیر پزشکی است.
 
وی اضافه کرد: کشور ما از بیماری‌های عفونی رنج می‌برد در واقع کشور ما در نظام سلامت می‌باشد و نیازمند این هستیم که پروتکل‌های تشخیصی و درمانی در بحث هیپ داشته باشیم.
 
رییس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در ایران بحث سلامت شغلی و سلامت کاری سن مبتلایان به پیچیدگی بیماری هیپ در حال کاهش است.
 
زالی بیان کرد: اکنون در کشور این بیماری فقط مختص سنین بالای ۶۰ سال نیست، این بیماری و مشکلات مفصل هیپ در سنین مختلفی در حال اتفاق است.
 
وی تصریح کرد: خوشبختانه کشور ما در این زمینه گام‌های خوبی برداشته و به شدت در حال تغییر و تحول در این عرصه می‌باشیم.
 
رییس نظام پزشکی یادآور شد: در این مسئله ما باید شاهد به اشتراک گذاشتن کار تیمی برای درمان این بیماری باشیم و به نظر من درمان این بیماری‌ها به صورت تیمی انجام شود.

انتهای پیام
 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.