جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضاء کردند

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی و حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان به امضا رساندند.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به همکاری‌های سازمان نظام پزشکی در ایجاد بیمارستان سرطان از آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه برای خدمت در عرصه بهداشت و درمان و سلامت کشور خبر داد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه‌ی مسائل پزشکی و ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی ایشان گفت انسان همواره در معرض آفات و بلایا می‌باشد و ما نیز وظیفه داریم در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها به تناسب نیاز و تأیید متخصصین به کمک دولت در زمینه مسائل بهداشتی درمانی و ایجاد بیمارستان بپردازیم. حجت‌الاسلام محمدی افزود تصمیم بر آن قرار گرفت که اولویت استفاده از اوراق وقفی در زمینه‌‌ی سرطان باشد و این با استفاده از نظرات متخصصان و کارشناسان صورت گرفته است. وی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه بتوان در سایر زمینه‌های سلامت و بیماری‌ها از امتیازات وقف استفاده کرد از همکاری سازمان نظام پزشکی به عنوان کارشناسان خبره این مسائل تشکر کرد.

دکتر علیرضا زالی نیز در این مراسم با اشاره به نگاه نوین و مترقي و علمی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بحث سلامت را یکی مسائل خطیر وغامض و پیچیده‌ی جامعه دانست و گفت در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری از نظر انشاء و نگارش دو مؤلفه‌ مسأله محوري و آینده‌نگری در آن رعایت شده و بر اساس مشارکت مردم و جامعه است و موضوع خود مراقبتی از موضوعات تأکید شده در آن مي باشد.

وی با اشاره به تغییر سیمای بیماری‌ها با توجه به رشد شهر نشینی و تغییر الگوی زندگی افزود در بیماری‌های غیر واگیر حوادث ترافیکی، بیماری‌های قلب و عروق بايد مداخلات اساسي و بنیادی و با استفاده از ظرفیت توانمندسازی مردم صورت گیرد. امروز خوشحالیم که مسأله سلامت در ویترین موضوعات اجتماعی کشور قرار گرفته است. وی اعلام کرد تمام توان و ظرفیت سازمان‌های نظام پزشکی کشور در اقصی نقاط کشور برای انجام و اجرای این تفاهم‌نامه آمادگی دارد. رئیس کل سازمان نظام پزشکی مسؤولیت‌پذیری اجتماعی را یکی از ویژگی‌های پزشک دانست و این تفاهم‌نامه را امتزاج حوزه سلامت و وقف دانست که به نوعی همان مسؤولیت‌پذیری اجتماعی را نمایش می‌دهد.

وی گفت حوزه پزشکی و وقف در گذشته از طریق بسیاری از پزشکان که در اين زمينه فعال بوده‌اند ممزوج بوده است.

دکتر زالی در پایان ابراز امیدواری کرد ارائه خدمات متعالی و متقن مبتنی بر شواهد روز و بهنگام باید از طریق این تفاهم‌نامه و با همکاری همه‌ی مدیران این سازمان صورت پذیرد.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.