پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مراسم معارفه معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی

مراسم معارفه معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی
با حضور دکتر زالی رئیس کل و معاونان سازمان نظام پزشکی مراسم معارفه دکتر محمد حسین بدخش به عنوان معاون آموزشی و پژوهشی این سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی  مراسم تودیع دکتر داوود امی معاون پیشین آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی و معرفی دکتر محمد حسین بدخش به عنوان معاون جدید این حوزه برگزار شد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه دکتر بدخش از سوابق ارشد اجرایی و مدیریتی متنوع برخوردار است ؛اذعان داشت:پس از استقرار تیم مدیریتی جدید نظام پزشکی یکی از مباحث مهم موجود که  در متن ماده 45 قانون نظام پزشکی هم مورد تصدیق واقع شد بحث واگذاری اختیارات به نظام پزشکی بود .

دکتر علیرضا زالی  با اشاره به اینکه هم اکنون وزارت بهداشت به یک ثباتی از نظر آموزشی رسیده است افزود:میتوان بحث آموزش مداوم و حق برگزاری آزمون ها را که اعلام آمادگی نمودیم و مشارکت افراد در اعضای هیاتهای بورد دانشگاهی و مواردی از این قبیل را که نظام پزشکی میتواند در آن مشارکت داشته باشد به معاونت آموزشی تفویض اختیار کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون اکثر استانها دارای معاونت آموزشی یا متناظر آن هستند؛ ادامه داد:برگزاری یک نشست سراسری با معاونت آموزشی استانها ضروری به نظر میرسد تا برنامه هایی که در استانها در حال اجراست با حضور معاونت جدید با طراوت بیشتری پیگیری شود.

 

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به طراحی دونهاد اظهار داشت:نهاد اول شورای آموزشی و پژوهشی سازمان بود تا کسانی که در بحث آموزش سابقه دارند و خبرگان این حوزه هستند ،برنامه ها و ایده های خود را مطرح کنند و سند آموزشی طی جلسه ای با آنها حاصل شد.

وی با اشاره به اینکه دنبال این بودیم تا سند آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی را به عنوان یک نهاد غیردولتی در حوزه آموزش به شورای انقلاب فرهنگی ببریم ؛تصریح  کرد:عملا برخی از این برنامه ها اجرا نشد و در حد ابتدایی باقی ماند در حالی که اگر این سند به عنوان یک سند پیوسته شورای فرهنگی باشد گشایشی بزرگ در مباحث آموزشی حاصل میشود.

زالی با اشاره به اینکه یک کمیسیون آموزشی و پژوهشی در ذیل شورایعالی نظام پزشکی قرار دارد ،اضافه کرد:این کمیسیون میتواند بخشهایی از نظرات معاونت آموزشی را در شورایعالی جستجو کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث پژوهش اشاره کرد و افزود: حجم کارهای آموزشی سبب شده تا پژوهش در سازمان رشد کمتری داشته باشد که اگر جلسه ای با معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برگزار شود، میتوان برنامه مشترکی را در حوزه پژوهش با بخش ستادی وزارت بهداشت تعریف کرد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه اخیرا در شورایعالی ،برنامه ریزی ترویج پژوهش در بخش خصوصی را تصویب نمودیم؛ خاطرنشان کرد:مقدمات کار فراهم شده و مجوز تربیتی ،ترویجی و پژوهشی برای بیمارستانهای خصوصی صادر و آیین نامه آن تدوین شده است.

به گفته وی نظام پزشکی نیاز به یک بازمهندسی در حوزه پژوهش دارد که تمام داده های موجود میتواند به عنوان یک کار پژوهش محور و مبتنی بر شواهد باشد .

 

دکتر زالی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دکتر امی معاونت پیشین آموزش و پژوهش این سازمان اذعان داشت:دکترامی درکسوت هیات علمی تمام وقت جغرافیایی نمیتوانند کارهای خارج از بیمارستان و دانشگاه را انجام دهند و نباید به عنوان عضو هیات علمی جایگاهشان دچار خدشه و آسیب شود لذا با مشورت تصمیم بر آن شد تا ایشان به عنوان یک نیروی خدوم و دلسوز سازمان نظام پزشکی در هیات علمی دانشگاه به ذخیره توانائیهای خود بپردازد و این مسیر را در آنجا ادامه دهند.

 

ضرورت انجام پژوهش های راهبردی برای کمک به جامعه

در ادامه معاون جدید آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی با اشاره به حضور و مسئولیت خود در جبهه های نبرد 8 سال دفاع مقدس گفت: پس از جنگ در سمت های مختلف اعم از معاونت پشتیبانی، اورژانس کشور، بیمه  و غیره  فعالیت کردم. در سمت فعلی هم امیدوارم با راهنمایی، کمک و توانایی همکاران در سازمان، بتوانیم بیش از پیش در این حوزه تحول ایجاد کنیم. 

دکتر محمد حسین بدخش با تاکید بر اینکه معاونت آموزشی و پژوهشی ،حوزه ای وسیع بوده و کارهای بسیاری را می طلبد، خاطرنشان کرد: این معاونت در سازمان یک واحد پایا، استوار و زنده است که امیدواریم بتوانیم پژوهش های راهبردی را برای کمک به جامعه در آن انجام دهیم.

وی اظهار داشت: معیارهای من در این حوزه، تقوا و کار است و حوزه آموزشی باید نشان دهد که پایبند اصول ، اخلاق و ارزشهای نظام جمهوری اسلامی است و این پایبندی برای همه واجب و لازم است.

بدخش با توضیح اینکه در این مدت کوتاه یک کار پژوهشی مهمی را آغاز کردیم، تصریح کرد: علت رضایت بیماران برای ترخیص از بیمارستان را مورد بررسی قرار داده و دریافتیم 56 درصد از این بیماران افرادی هستند که حتی قادر به پرداخت 6 درصدی هزینه هایی که دولت تعیین کرده ،نیستند.

وی در پایان ضمن گرامیداشت و تشکر از زحمات دکتر امی معاون پیشین آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی گفت: ایشان یکی از همکاران خوب، زحمتکش و فعال ما هستندومشیت بر این قرار گرفت که فعلا در این سمت حضور نداشته باشند اما زحمات بسیاری را برای این حوزه کشیدند که سپاسگذاریم.    

انتهای پیام/ ر-ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.