جمعه، 10 فروردین 1403

هجمه ها علیه جامعه پزشکی فرافکنی است

هجمه ها علیه جامعه پزشکی فرافکنی است
رییس نظام پزشکی یزد با اشاره به این که هجمه هایی که اخیرا علیه جامعه پزشکی صورت گرفته نوعی فرافکنی است گفت : این هجمه ها چهره جامعه پزشکی را مخدوش کرده و سبب از بین رفت اعتماد مردم شده است.

دکتر سید علی محمد سادات اخوی رییس نظام پزشکی یزد در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به این که قانون سازمان نظام پزشکی مطلوب بوده و نیاز به تغییر ندارد اظهار داشت : قانون نظام پزشکی هم راستا در صیانت از حقوق مردم و پزشکان بوده و متعصبانه از پزشکان دفاع نکرده است .

وی به تشکیل دادگاههای انتظامی اشاره کرد و افزود : تمامی حقوق بیماران و پزشکان در این دادگاهها مورد بررسی قرار می گیرد تا اگر حقی از بیمار یا پزشک ضایع شده بازستانده شود و از هیچ خطایی چشم پوشی نخواهد شد .

وی ادامه داد : در هیئت های انتظامی قضات جانب حق را گرفته و از منافع هر دو قشر بیمار و پزشک صیانت می کنند.

سادات اخوی به هجمه هایی که اخیرا عیه جامعه پزشکی صورت گرفته  اشاره کرد و بیان داشت : این هجمه ها نوعی فرافکنی بوده و سبب مخدوش کردن وجهه پزشکان در جامعه شده به طوری که جامعه پزشکی در نظر مردم بد جلوه کرده است.

رییس نظام پزشکی یزد با بیان این که سازمان نظام پزشکی در دفاع از حقوق پزشکان کوتاهی نکرده است تصریح کرد : متاسفانه رسانه ها خطاهای جامعه پزشکی را بزرگنمایی می کنند اما دفاعیات این صنف منعکس نمی شود و مخابره اخبار یکسویه است  و در کل باید گفت قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی همه جنبه ها را در نظرگرفته و اگر خوب عمل نمی شود ربطی به قانون ندارد.

وی بازگشت اختیار تعرفه گذاری به سازمان نظام پزشکی را یک ضرورت دانست و اذعان داشت : سلب اختیار تعرفه گذاری از سازمان نظام پزشکی  سبب شد تا دیگر این سازمان در تعیین تعرفه صاحب نظر نبوده و تنها به عنوان یک عضو در شورای عالی بیمه حضور یابد که این امر سبب شده پزشکان از تعرفه های بخش خصوصی رضایت نداشته باشند .

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

 

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.