جمعه، 10 فروردین 1403

دانشیار دانشگاه صدوقی یزد عنوان کرد : بیمه ها مشکل اصلی نظام سلامت / افزایش ضریب k مهمترین اقدام صنعت بیمه

دانشیار دانشگاه صدوقی یزد عنوان کرد : بیمه ها مشکل اصلی نظام سلامت / افزایش ضریب k  مهمترین اقدام صنعت بیمه
دانشیار دانشگاه شهید صدوقی یزد با اشاره به این که مشکل اصلی نظام سلامت بیمه ها هستند گفت : صنعت بیمه در کشور ما کارآمد نبوده و باید تقویت شود، ضمن آن که باید ضریب k خدمات درمانی را افزایش دهد.

دکتر سعید کارگر دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و گو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با بیان این که صنعت بیمه از حوزه بهداشت و درمان عقب تر است ، اظهار د اشت :  بروز بودن بیمه ها و افزایش ضریب کا از جمله اقداماتی است که باید از سوی صنعت بیمه ایران انجام شود .

 وی با اشاره به این که تجمیع بیمه ها چاره مشکلات نیست افزود : همواره باید رقابت بین بیمه ها وجود داشته باشد و وجود بیمه های تکمیلی خود عدم عدالت در سلامت را نشان می دهد.

وی ادامه داد : با تزریق بودجه به بیمه ها و هزینه کرد به موقع آنها می توان خیلی از مشکلات را مرتفع کرد اما مشروط بر آن که منابع در جایی که لازم است ، هزینه شود

.

این متخصص جراحی عمومی واقعی نبودن تعرفه ها را یکی دیگر از مشکلات نظام سلامت عنوان کرد و بیان د اشت : تعرفه خدمات پزشکی در کشور واقعی نبوده و عدالت در سلامت برقرار نشده است و همواره تعرفه پزشکان در کلانشهرها با شهرستان ها متفاوت بوده و فاصله زیادی داشته است .

کارگر به افزایش بار مراجعات بیماران به بخش دولتی اشاره کرد و گفت : بخش دولتی نیز کارآمد نبوده و نحوه ارائه خدمات مطلوب نیست؛ و زمانی که بار مراجعات به این بخش افزایش یابد، طبیعی است که کیفیت پائین می آید .

به گفته دانشیار دانشگاه شهید صدوقی یزد یکی دیگر از نقاط ضعف بخش دولتی این است که مدیریت واحدی نداشته  و از نظر اجرایی ضعیف هستند و با مدیریت موازی در این بخش مواجه هسنیم و مثلا انجام یک کار ممکن است حدود شش ماه در بخش دولتی طول بکشد در حالی که بخش خصوصی از این مشکلات مبراست.

وی تصریح کرد : در بخش دولتی مطالبات بروز نیست و تضمینی ندارد و با توجه به واقعی نبودن تعرفه ها بیمه ها نیز پشتیبانی خوبی از این بخش ندارند.

وی با بیان این که نظام سلامت در مقایسه با سال های قبل از انقلاب رشد نسبتا خوبی داشته است خاطرنشان کرد :  حوزه بهداشت و درمان کشور می تواند بسیار بهتر از این باشد و یکی از معضلات موجود عدم فراهم کردن زیرساختها برای اجرای قوانین و  مصوبات است که ناشی از مدیریت نادرست است.

این متخصص جراحی عمومی یادآور شد : یکی از مصوباتی که هنوز به درستی در نظام سلامت اجرا نشده طرح پزشک خانواده است  که بودجه و زیرساختهای لازم برای انجام و تداوم آن در دوران وزارت هیچ کدام از وزیران بهداشت در نظر گرفته نشد.

به گفته کارگر تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای بیماران یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات و کاهش هزینه های نظام سلامت است.

انتهای پیام/ ر

(استفاده از اخبار  با ذکر منبع بلامانع است )

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.