شنبه، 1 اردیبهشت 1403

تعرفه های کتاب ارزش نسبی به نفع همه گروههای پزشکی نیست

عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه مدعی هستیم تعرفه های سال 94 را تا حدودی واقعی تعریف و تدوین کرده ایم گفت :تعرفه در کتاب ارزش نسبی به نفع همکاران جراحی است و اخیرا مشاهده می شود k بیهوشی در اتاق عمل ها بعضا با آن k که در کتاب ارزش نسبی تعریف شده است یکی نیست .

دکتر محمد صاحب الزمانی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار نظام پزشکی  اظهار داشت : برای سال 95 یکسری جلسات کارشناسی گذاشته شده که از مبنای ضعیفی برخوردار است  چون هیچ کدام برای قیمت تمام شده خدمات کار نکردند بطور مثال وقتی که می خواهیم بگوییم ارزش یک عمل جراحی مثل آپاندیسیت فلان مقدار است باید مبنای علمی داشته و برای آن یک تعرفه و قیمت واقعی تعیین شود .

وی ادامه داد :اگر بصورت کارشناسی برای سال 95 پیش می رفتیم آینده خوبی پیش بینی می شد اما تا به امروز نتیجه کارشناسی در وزارتخانه های بهداشت و رفاه  و سازمان نظام پزشکی بصورت علمی مشاهده نمی کنیم .

به گفته صاحب الزمانی بعد از مدتها که نظام سلامت می خواهد کتاب ارزش نسبی داشته باشد و تعرفه های جامعه پزشکی به صورت علمی و واقعی پیش بینی شود مستحق این بود که برای سال 95 تمام کارشناسی ها تا به امروز انجام شده باشد .

وی با تاکید بر اینکه باید قیمتهای واقعی را مطالعه و پس از کار کارشناسی قیمت تمام شده را استخراج کنیم ابراز داشت : برای سال 95 درصدی به k اضافه خواهد شد که باز مبنای اصولی نخواهد داشت ، مثلا در قیمت تست های آزمایشگاهی سال 93 k در نظر گرفته شده برای خدمات آزمایشگاهی 20 هزار تومان بود که در سال 94 با وجود بحران های اجتماعی و تحریم و تامین تجهیزات آزمایشگاهی که عمدتا به کشورهای خارجی وابسته است میزان k 17 هزار تومان تعیین شد که به هیچ وجه مبنای کارشناسی نداشت.

نماینده جامعه آزمایشگاهیان در شورایعالی نظام پزشکی با اشاره به تشکیل کارگروهی از سوی جامعه آزمایشگاهی خاطرنشان کرد : این کارگروه از آخرین یافته ها و رفرنس های علمی دنیا استفاده کرده  و قیمت تمام شده تستهای آزمایشگاهی را استخراج نموده است و طبق تعهد وزیر بهداشت با نظر موافق به مجرای اصلی که تعرفه گذاری است ارجاع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد :جامعه آزمایشگاهی با رعایت تمامی جوانب علمی این کار را انجام داده تا وزیر بهداشت این کارشناسی را به دبیرخانه شورایعالی بیمه ارجاع دهد که در صورت توافق و بررسی علمی  جامعه آزمایشگاهی ازیک قیمت تمام شده و ضرایب ارزش نسبی خدمات آزمایشگاهی برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است )

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.