پنجشنبه، 9 فروردین 1403

نامه رییس نظام پزشکی به معاون درمان وزارت بهداشت

نامه رییس نظام پزشکی به معاون درمان وزارت بهداشت
رییس کل نظام پزشکی در نامه ای خطاب به معاون درمان وزارت بهداشت آمادگی این سازمان را جهت مشارکت در بهبود ارائه خدمات مراکز کاهش آسیب سوء مصرف مواد بر پایه دانش به روز اعلام نمود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی متن نامه دکتر ظفرقندی به شرح ذیل است:

جناب آقای دکترجان بابایی

معاون محترم درمان وزات بهداشت،درمان وآموزش پزشکی

 

با سلام و احترام

همانگونه که حتماً مطلعید در روزهای اخیر شاهد بیان طرح توزیع داروهای جایگزین مواد مخدر در داروخانه‌های نمونه و نیز پخش گزارش‌های سؤال برانگیز از رسانه ملی در زمینه فعالیت مراکز درمانی سوء مصرف مواد مخدر بوده‌ایم. اگر چه نمی‌توان مدعی شد که سیستم کاهش آسیب در افراد مصرف‌کننده مواد مخدر در سال‌های اخیر فاقد اشکالات ساختاری و یا اجرایی بوده ولی آنچه در تغییر سیستم یا نقد و آسیب‌شناسی این ساختار باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، پایداری و ضرورت ارتقای ارتباط بین پزشک و بیمار و نیز بهره‌گیری از بصیرت، انصاف، عدالت و دانش در ارزیابی و اصلاح ساختار جاری در مراکز درمانی سوء مصرف مواد می‌باشد.

از آنجا که بیش از 7/000 مرکز درمانی و حدود 10/000 پزشک و بیش از یک میلیون نفر آسیب دیده و قریب چهار میلیون نفر از افراد خانواده آنها درگیر هر گونه سیاستگذاری جدید و تغییرات احتمالی خواهند شد. بررسی نقاط ضعف سیستم در فضایی به دور از التهاب و گمانه‌زنی را لازم و ضروی دانسته و آمادگی این سازمان را جهت هر گونه همفکری و مشارکت در بهبود ارائه خدمات مراکز کاهش آسیب سوء مصرف مواد بر پایه دانش به روز و تجارب مفید کسب شده و حسب وظایف قانونی مصرح در بندهای (الف)، (و)، (ز)، (ح)، (ط)، (م) و (ر) ماده 3 قانون سازمان نظام پزشکی مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام می‌داریم.

امید است با درایت و دوراندیشی آن مقام محترم شاهد بهبود و ارتقا کیفیت ارائه خدمات درمانی در مراکز مورد بحث باشیم.

 

 

دکتر محمدرضا ظفرقندی

رئیس کل

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.