پنجشنبه، 9 فروردین 1403

ارائه پیشنهاد افزایش تعرفه ​از سوی شورای عالی نظام پزشکی

ارائه پیشنهاد افزایش تعرفه ​از سوی شورای عالی نظام پزشکی
عضو شورای عالی نظام پزشکی از ارائه پیشنهاد افزایش منطقی تعرفه ها به شورای عالی بیمه خبر داد و گفت : ​برای هر دو گروه جراحان و نسخه نویسان درصدی افزایش تعرفه را پیشنهاد دادیم که قبول یا رد آن با هیات دولت است.
 

دکتر حسین قشلاقی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به این که پیشنهاد افزایش منطقی تعرفه ها برای هر دو گروه جراحان و نسخه نویسان از سوی شورای عالی نظام پزشکی مطرح و به شورای عالی بیمه سلامت ارائه شده است ، بیان داشت : شورای عالی نظام پزشکی از دوماه پیش به این موضوع ورود کرده و پیشنهادات خود را بصورت کتبی علاوه بر شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت هم انعکاس داده است.

وی با بیان این که باید افزایش منطقی تعرفه ها را نسبت به عملکرد سال 95 داشته باشیم افزود :  با اتفاق نظر اعضای شورای عالی نظام پزشکی پیشنهاد 20 درصد افزایش k ارزش نسبی خدمات و همچنین بین 15 تا 30 درصد افزایش ویزیت بسته به نوع خدمات از گروههای مامایی گرفته تا پزشکان فوق تخصص به شورای عالی بیمه سلامت ارائه شده است.

وی با تاکید بر اینکه تعرفه خدمات سرپایی مغفول مانده و نیاز به بازنگری جدی دارد ، ادامه داد : در بازنگری کتاب کالیفرنیا به خدمات بخش سرپایی توجهی نشد در حالی که اگر ارزش نسبی خدمات سرپایی خوب دیده می شد با اختلاف تعرفه مواجه نبودیم.

قشلاقی با اشاره به این که اذهان عمومی جامعه و کارشناسان حوزه های غیر پزشکی با افزایش ویزیت ، k جراحی و بیهوشی و هتلینگ موافق نیستند تصریح کرد : سهم سرانه سلامت از درآمد ملی ناچیز است و سازمان های بیمه گر هم توان پرداخت بالایی ندارند بنابراین طبیعی است که با افزایش تعرفه خدمات برای سال آینده موافق نباشند در حالی که اگر بخواهیم تعرفه ها را با قیمت تمام شده مقایسه کنیم هنوز هم با مقدار واقعی آن فاصله زیادی داریم.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان این که باید نسبت سواد ، وقت و ریسک مداخلات درمانی را در تعیین تعرفه ها لحاظ کنیم گفت :  یک روانپزشک یا متخصص داخلی  به اندازه یک جراح چهار سال از عمر خود را صرف یادگیری تخصص می کند و به یک میزان زحمت می کشند اما یکی از آنها صرفا با نسخه نویسی کسب درآمد می کند و دیگری با اعمال جراحی که در طول یک ماه انجام می دهد لذا نباید درآمد اصلی جراحان و نسخه نویسان در یک ماه تفاوت فاحشی داشته باشد و برای رعایت عدالت بهتر است ویزیت جراح را پایین نگه داریم و سختی کار را در k که جزء فنی و حرفه ای کار جراحی است ، لحاظ کنیم .

وی ورود به چرخه درمان را از مطب ها عنوان کرد و افزود: شاید افزایش ویزیت برای پزشکان خوشایند باشند اما مردم هیچ تمایلی به این مساله ندارند و برای حل این معضل بهتر است سازمان های بیمه گر ورود کرده و تعرفه های مصوب بخش خصوصی را مبنای پرداخت قرار دهند تا هم میزان پرداخت از جیب مردم کاهش قابل توجهی داشته باشد و هم جامعه پزشکی تعرفه واقعی خود را دریافت کرده باشد.

قشلاقی تقویت صنعت بیمه و تزریق بودجه به این بخش را ضرورتی انکارناپذیر دانست و تصریح کرد :  اگر سازمان های بیمه گر تمام دریافتی بیمه شدگان را برای درمان هزینه کنند و دولت هم  منابع لازم را به طرح هایی که دستاوردهایی ماندگار دارند ، اختصاص دهد تا حد زیادی  می توان کمبود اعتبارات نظام سلامت را مرتفع نمود .

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع الزامی است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.