جمعه، 10 فروردین 1403

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: با تجمیع بیمه ها سیاستگذاری ها هم یکسان می شود

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: با تجمیع بیمه ها سیاستگذاری ها هم یکسان می شود
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه با تجمیع بیمه ها مرز بین بیمه پایه و تکمیلی مشخص می شود تصریح کرد: یکسان سازی بیمه ها به نفع همه آحاد جامعه خواهد بود و سیاستگذاری ها را یکنواخت خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ،عبد الرحمان رستمیان با بیان اینکه در همه جای دنیا تجمیع بیمه ها وجود دارد ،اظهار داشت:در بازدیدی که هیات سازمان بهداشت جهانی از نظام سلامت ایران داشت دو عیب بزرگ را ریشه یابی کردند که یکی میزان پرداخت بالا از جیب مردم و همچنین پرداخت های خارج از نظام رسمی بود که در آن ثبت نمی شد و دیگری مبحث تجمیع بیمه ها بود.

وی افزود: بیمه پایه ای که دولت باید به پشتوانه آن به مردم کمک کرده و حداقل خدمات ضروری را ارائه دهد تا به نفع همه جامعه باشد .

وی با اشاره به اینکه قرار نیست مراکز تامین اجتماعی در اختیار تجمیع بیمه ها قرار گیرد ادامه داد:مخالفتهای تامین اجتماعی اشتباه است چرا که اماکن آن متعلق به خودش خواهد بود و در برنامه پنجم توسعه نیز به این مساله تاکید شده است که اماکن ملکی در اختیار بیمه سلامت قرار نمی گیرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه با یکسان سازی بیمه ها یک نوع خدمت به مردم ارائه خواهد شد تصریح کرد: با انجام این کار مردم مشکلی در نظام سلامت نخواهند داشت و منابع همه بیمه های پایه در یکجا جمع شده و با تصمیم گیری کارشناسی و فنی ؛ دولت خدمات ضروری را  در اختیار مردم می گذارد .

رستمیان با اشاره به اینکه نباید هرسازمان یک بیمه پایه را ارائه دهد ،اذعان داشت: بیمه تکمیلی را می توان متفاوت و رقابتی به مردم ارائه کرد اما بیمه پایه باید یکسان بوده و خدمات یکسانی را به مردم ارائه دهد تا مرز بین این دو بیمه مشخص شود.

 به گفته نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در قانون تصویب شده که بیمه ها وحدت رویه داشته باشند و با یکسان سازی پرداخت ها و خدمات، منافع مردم و جامعه را در نظر د اشته باشند.

انتهای خبر/

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.