پنجشنبه، 9 فروردین 1403

نوروزی خبر داد: ایران پایگاه علمی بین المللی منطقه خاورمیانه در ایمپلنت

نوروزی  خبر داد: ایران پایگاه علمی بین المللی  منطقه خاورمیانه در ایمپلنت
کارشناس تجهیزات دندانپزشکی در برگزاری اولین همایش تجلیل از استادان گروه ایمپلنتولوژی(آی تی آی)، گفت: ارتباط نزدیک و علمی دندانپزشکان کشورمان با همکاران خود در سایر کشورهای جهان موجب شده است تا هم اکنون بالغ بر 130 عضو اصلی و عضو ارشد (فلو) با گروه علمی بین المللی ایمپلنت (آی تی آی) همگام و از آخرین دستاوردهای درمان های نوین دندانپزشکی به واسطه ایمپلنت های پیشرفته بهره گیرند.

روح الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی افزود: امروزه هدف دانش ایمپلنت فقط برقراری امکان کاشت دندان در فک بیماران نیست، بلکه حذف جراحی های وسیع و طولانی مدت، رفع عوارض احتمالی، بهره گیری مادام العمر از دندان جدید، تامین زیبایی و دوام دندان جایگزین، از اهداف مهم متخصصان در این رشته تخصصی و فوق تخصصی است.

نوروزی گفت: امروزه نوع آلیاژ به کار رفته در ایمپلنت های مورد تایید، به گونه ای است که بیشترین هماهنگی و ارتباط  را با نسوج افراد برقرار کرده تا در کوتاهترین زمان، امکان بهره مندی از دندان مهیا شود. به عنوان مثال ایمپلنت استرومن (اس ال ای) اکتیو قادر به پیوستن با استخوان های فک بیماران با استخوان های فک بیماران دیابتی در کوتاه ترین زمان ممکن است.

وی اظهار داشت: تفاوت وضعیت و قطر استخوانی بیماران و نوع عارضه فقدان دندان آنان همچنین تامین زیبایی براساس نیاز افراد  از یک سو و بیماری های زمینه ای و سن افراد از سوی دیگر مهمترین نکاتی است که باید اعضا گروه علمی بین المللی ایمپلنت (آی تی آی) به آن توجه کنند تا از نظر علمی و اجرایی مورد تایید مراجع ناظر بر عملکرد قرار گیرد.

نوروزی با بیان اینکه هر سال تعداد انگشت شماری از استادان عضو گروه بین المللی ایمپلنت های دندانی به عنوان عضو ارشد (فلو) از سوی مرجع گروه شناخته و معرفی می شوند تا آموزش های لازم را به همکاران خود در سراسر جهان ارایه دهند، گفت: تا پیش از پایان سال 2016 میلادی، ایران به عنوان قطب ایمپلنتولوژی در دندانپزشکی منطقه در امر آموزش، پژوهش و درمان خواهد شد.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.