جمعه، 10 فروردین 1403

تبعیض در اعمال ارزش ریالی kخدمات آزمایشگاه و رادیولوژی

تبعیض در اعمال ارزش ریالی kخدمات آزمایشگاه و رادیولوژی
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی طی نامه ای به دبیر شورای عالی بیمه خدمات درمانی خواستار بررسی ارزش ریالی k در جلسات دبیرخانه شورای عالی بیمه خدمات درمانی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در نامه ای به دکتر میدری دبیر شورای عالی بیمه خدمات درمانی خواستار بررسی ارزش ریالی کای خدمات آزمایشگاه و رادیولوژی شد .   متن نامه وی به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر میدری

دبیر محترم شورای عالی بیمه خدمات درمانی

 

سلام علیکم

احتراما نظر به ابلاغ تعرفه های مصوب خدمات پزشکی و پاراکلینیک در سال 94 توسط دستگاههای ذیربط و تصویب ارزش ریالی کای خدمات آزمایشگاه و رادیولوژی به میزان 170000ریال نکات زیر جهت استحضار و دستور اقدام مقتضی تقدیم می گردد:

1.یکی از اهداف مهم بازنگری کتاب ایجاد تعادل و عدالت بین رشته های مختلف پزشکی و کاهش شکاف درآمدی بوده است .در این راستا خدمات تشخیصی و پاراکلینیک با توجه به اهمیتی که در ارائه مطلوب خدمات دارند و گستردگی حوزه های مربوطه از این قاعده مستثنی نبوده و اعمال ارزش ریالی کمتر از سایرگروههای پزشکی با خدمات داخلی نوعی تبعیض بوده و موجبات ناامیدی در روند اصلاحی موجود را به وجود خواهد آورد.

2.برجنابعالی و سایر مسئولین گرانقدر پوشیده نیست که ارائه خدمات تشخیصی مستلزم سرمایه گذاری قابل توجه از یک طرف و دشواری های ادامه حیات اقتصادی از طرف دیگر می باشد ملحوظ نمودن سطح پایینی از ارزش ریالی کا برای آنها رغبت سرمایه گذاری در این زمینه را ازبین برده و به علاوه موجب زیان دهی مراکز موجود و فعال می شود.

3. از سال 89 تاکنون بویژه در سه سال نخستین این دوره شاهد رشد چشمگیر قیمت ها بوده و اعمال قوانین کارسخت گیرانه تر برای جبران خدمات نیروی کار در بخش به طور عام و درخدمات تشخیصی به طور خاص بوده ایم .از طرف دیگر روند رشد تعرفه ها با یک وقفه و همواره کمتر از روند رشد قیمت ها (تورم)بوده که به صورت انباشته شده درآمده و مستلزم عنایت ویژه دست اندرکاران نظام سلامت کشور می باشد.

4.بخش قابل ملاحظه ای از خدمات تشخیصی توسط ارائه دهندگان خصوصی عرضه شده و این امر طبق قرارداد با بیمه ها و مطابق با سقف تعرفه های مورد پذیرش آنها بوده است ، در حالیکه در طی مدت سالیان اخیر ،سیاست های تامین مالی و نظام جبران خدمات در راستای حمایت موثر از ارائه دهندگان مذکور نبوده است.

لذا با توجه به نکات مذکور و ضمن احترام به این نکته که نباید میزان پرداخت از جیب مردم افزایش یابد ،خواهشمند است دستور فرمایید مساعدت های لازم جهت طرح و بررسی ارزش ریالی  کا در جلسات دبیرخانه شورای عالی بیمه خدمات درمانی با قید فوریت به عمل آید.

 

دکتر محمد جهانگیری

معاون نظارت و برنامه ریزی

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.