جمعه، 10 فروردین 1403

رییس سازمان نظام‌ پزشکی: استقلال دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر متزلزل شد

دکتر علیرضا زالی با بیان این که در سال‌های اخیر گفتمان غالب با جامعه پزشکی مبتنی بر کرامت نبود گفت: این گفتمان مبتنی برجبر و یک طرفه بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی، دکتر علیرضا زالی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: در سال‌های اخیر گفتمان غالب با جامعه پزشکی مبتنی بر کرامت نبود، بلکه حرف‌های یک طرفه و جبر‌آمیز بود؛اما در این مدت کوتاه گفتمان مسئولان تغییر کرده و شاهد فضای مبتنی بر امید هستیم. امیدواریم ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه که به استقلال واقعی دانشگاه‌ها اشاره دارد، مقرر شود، چرا که استقلال واقعی دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر متزلزل شده است. کارهای نابخردانه مانند متمرکز کردن جذب اعضای هیئت علمی و انتصابی کردن مدیران گروه نمونه‌های اختلال در استقلال دانشگاه‌هاست.

دکتر زالی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران در طول دو سال اخیر بعد از عبور از تلاطمات، شرایط مدیریت جدیدی دارد که ساماندهی آن همت مضاعفی را می‌طلبد. بخشی از کاستی‌های نظام سلامت با حرکت ایثارگرانه جامعه پزشکی مرتفع شد و اگر این ایثارگری‌ها نبود، شاید کاستی‌های نظام سلامت بیش از گذشته مشکل ایجاد می‌کرد.

وی ادامه داد: امسال حرکت‌های خوبی برای تأمین بودجه سلامت انجام شد، اما حجم کسری‌ به گونه‌ای است که چالش‌های متعددی پیش روی ما وجود دارد. امیدواریم کمیسیون بهداشت و کمیسیون تلفیق مجلس با بودجه‌های کمکی بخشی از این چالش‌ها را برطرف کند.

رییس کل سازمان نظام‌ پزشکی کشور تصریح کرد: امیدواریم شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث‌های توسعه‌ای و علمی خود، مداخلات غیر خردورزانه را اصلاح کند؛ در این مسیر نیازمند به رسمیت شناخته شدن اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان و غیره هستیم.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.