جمعه، 10 فروردین 1403

ساختار نظام پزشکی بر مبنای مدیریت کیفیت است

ساختار نظام پزشکی بر مبنای مدیریت کیفیت است
زالی با اشاره به این که پیچیدگی ها و غامض بودن فرآیندهای داخل نظام پزشکی به دلیل تنوع وتکثر خدمات آن است ؛ گفت : این سازمان ​حجم قابل توجهی از خدمات را در بازه های زمانی متفاوت ارائه می دهد و از نظر ماهیت کاری یک سازمان کنشگر است .

 

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی  در جلسه اجرای سیستم ISO در سازمان نظام پزشکی  با اشاره به این که نظام پزشکی یک سازمان چند وجهی با مولفه های متعدد است؛ اذعان داشت :اساسا ساختار نظام پزشکی باید بر مبنای مدیریت کیفیت بوده و با آن آمیخته شود زیرا چابکی و چالاکی ،تسهیل فرآیندها ، رضایتمندی ارباب رجوع و کاهش تردد های فیزیکی و مواردی از این قبیل از جمله آیتم هایی است که در مدیریت کیفیت نهفته است .

وی افزود : مدیریت کیفیت ابزاری برای رسیدن به هدف غایی سازمان نظام پزشکی یعنی رضایتمندی ارائه دهنده و گیرنده خدمات است  که بحث مشتری مداری نیز در ذیل آن حاصل می شود.

وی به نوع خاص مخاطبان دریافت کننده خدمات در نظام پزشکی اشاره کرد و ادامه داد : عموم مراجعه کنندگان به سازمان نظام پزشکی را  قشرفرهیخته پزشک تشکیل می دهند که  به عنوان یک سازمان اداری غیرمرتبط به آن نگاه نمی کنند بلکه به چشم خانه خود به آن نگریسته که در شکل گیری ساختار آن نقش داشته اند .

زالی با بیان این که  تسهیل سازی فرآیندها و کاهش آن ها کار سختی نبوده ونسخه ای نیست که از بالا نوشته شود ، تصریح کرد : باید از درون سازمان مشارکت را جلب کنیم و با توجه به این که به سمت دولت الکترونیک می رویم که زیرساختهای آن در کشور آماده شده است باید سازمان نظام پزشکی نیز جایگاه موجهی را در این زمینه برای خود کسب کند.

به گفته رییس کل سازمان نظام پزشکی باید امنیت خاطر ، امکان مانتیتورینگ لحظه ای سیستم ، زمان واقعی و بهنگام فرآیندها و کاهش زمان مراجعات و ...  برای مخاطبان این سازمان فراهم شود .

وی با اشاره به این که باید در ماراتن رقابتی مشارکت کنیم و آنالیز وضع موجود گام اولیه برای تحقق اهداف این سازمان است ، خاطرنشان کرد :  برای رسیدن به این مهم  باید مراقبت کنیم که دچار شعار زدگی نشویم و بین شعار و عمل فاصله وجود نداشته باشد که در این میان تعهد پذیری اصل مهمی است .

وی یاد آور شد : بایدگفتار و رفتار و عمل در یک راستا باشند لذا ضروری است که  با نقشه راه پیش رفته و به سمت همگون سازی و پیوستگی حرکت کنیم

انتهای پیام
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.