جمعه، 10 فروردین 1403

سخنگوی سازمان نظام پزشکی : 12هزار عضو جامعه پزشکی هجمه علیه این قشر را محکوم کردند

سخنگوی سازمان نظام پزشکی : 12هزار عضو جامعه پزشکی هجمه علیه این قشر را محکوم کردند
دکتر لاری پور با بیان اینکه امضای 12 هزار نفر از اعضای مختلف جامعه پزشکی نشان می دهد که چه میزان ناراحتی و دلسردی در بین گروههای مختلف ایجاد شده ؛گفت : این در حالی است که هم اکنون در محروم ترین نقاط ایران نیز با وجود همه مشکلات هیچ گونه خدمت درمانی نیست که بدلیل کاستی و قصور پزشکان انجام نشود،بلکه بی هیچ منتی آماده خدمتگزاری به مردم بوده و هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر رضا لاری پور سخنگوی این سازمان با بیان اینکه پخش برنامه ثریا از سوی رسانه  ملی ذهن مردم و جامعه پزشکی را مشوش نمود ؛بیان داشت :برخی از همکاران  بطور خود جوش یک کمپین اعتراضی را در خصوص هجمه های جامعه پزشکی راه اندازی نمودند تا نسبت به این موضوع که افرادی مغرضانه یا بدون غرض اقدام به ساخت برنامه علیه جامعه خدوم پزشکی می کنند ؛واکنش نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 12 هزار امضاء از سوی گروههای مختلف ؛انجمن ها ؛نهادهای صنفی و بیمارستان ها به سازمان نظام پزشکی ارسال شده است ؛افزود:بسیاری از اعضای جامعه پزشکی آمادگی خود را اعلام کرده اند تا فیش حقوقی و میزان دریافت کارانه ها ی خود را در بیمارستان های خصوصی و دولتی نشان دهند تا آمار و ارقام غلطی که ذهن مردم و سایر آحاد جامعه را مورد خدشه قرار داده ؛تصحیح نمایند.

 

مشاور رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه رابطه بین پزشک و بیمار مهمترین اصل اساسی درمان است ،ادامه داد:برای مردم و جامعه پزشکی پذیرفته نیست که رابطه مستحکم بین بیمار و پزشک اینگونه مورد هجمه و خدشه قرار گیرد چرا که پس از خانواده و روابط مستحکم درون این نهاد ؛پزشک محرم ترین فرد به بیمار محسوب می شود .

 

وی با اشاره به اینکه درهر کسوتی و در هر صنفی افرادی هستند که رعایت شئونات حرفه ای و  الزامات مورد نظر را انجام نمی دهند ؛اذعان داشت:همواره باید این نکته را مد نظر قرار داد که شناخت یک حرفه و صنف وابسته به این افراد نبوده و الزاما آن حرفه به نام این افراد شناخته نمی شود.  

 

لاری پور با تاکید بر خود اتکایی جامعه پزشکی اظهار داشت: تلاش های جامعه پزشکی بر کسی پوشیده نیست و اینکه اکثر موارد درمانی در داخل کشور انجام می شود خود گواه این مطلب است.

***پرداختی بر اساس طرح تحول سلامت انجام نشده است

 

سخنگوی سازمان نظام پزشکی در ادامه با اشاره به اینکه پس از اجرای طرح تحول سلامت هیچ گونه پرداختی بر اساس آن به جامعه پزشکی صورت نگرفته است ؛تصریح کرد: طبق گفته ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران میانگین پرداختی کارانه در دانشگاهی با این وسعت که بزرگترین دانشگاه کشور محسوب می شود و بیشترین عملیات پزشکی در آن اتفاق می افتد کمتر از 6 میلیون تومان بوده است.

 

وی تاکید کرد:از همه اعضای جامعه پزشکی درخواست می شود تا از شان و جایگاه پزشکی کشور حفاظت کنند چرا که خود پالایشی که توسط خود این جامعه اتفاق می افتد یکی از نکات اساسی و ارزشمندی است که درون این قشر عظیم میتواند وجود داشته باشد تا الگویی برای سایر مناصب شغلی نیز باشد.

 

لاری پور با اشاره به اینکه مردم باید آگاه باشند که جامعه پزشکی هیچ علاقه ای به ارتباطات مالی بین بیمار وپزشک ندارند خاطرنشان کرد: برای از بین بردن هر نوع رابطه مالی بین بیمار و پزشک باید بیمه ها را تقویت کنیم و خرید خدمت نیز با نرخ واقعی رخ دهد .

 

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی رسانه ملی آگاهی بخشی به جامعه است ؛اظهار داشت :نباید رسانه ملی این اطلاع رسانی را غلط انجام دهد و اعتماد بیمار به پزشک که بخشی از چرخه درمان را تشکیل می دهد از بین ببرد.

انتهای خبر / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.